Det hela började knepigt igår, läggningarna som brukar gå så bra!
LÄGGNING
19.54 En trött å svår skrattad liam läggs tillrätta, buffx4,solfjädrar. Mycket irriterad. Läggertillrätta buffarx2, solfjädrar (små arg) ramsar ut och han tystnar under tiden- 20sek senare igång igen.
20.00 Lite sträng Påminnelse tyst (lyssnar)- skrik/grin=trött
20.04 Påminnelse (förstående men orubblig)-tystnar under tiden fortsätter ramsa till x6 och drar en bekräftelse på det x4--Somnar
20.50 Grin/Gnöll (drömmer?) Grinar allt värre , ramsar x6-ingen som helst verkan.. avvaktar.. det blir värre (smyger in har tryckt sig själv längst upp i sängen och pressar sitt huvud snett upp mot spjälorna) Drar snabbt ner och går med ramsx4 ,väntar50sek och bekräftar- Tystnad
23.40 Pip-Tystnad
03.25 Vaknar,ropar,rätt glad
03.28 Ramsar- Tystnar... en stund- låter fortf.glad
03.33 Blir tvär arg och skriker,låter besvärad, ramsar
03.35 Går in och vänder tillbaka honom på rygg, ramsar ut, blir knäpptyst
03.38 Bekräftar trots att jag hör honom smacka vilt på sin hand men han är tyst! Väntar på att kunna gå in och se hur han ligger?
03.46 Hör sängen låta lite...Sover väl?:?
3.50 Smyger in han verkar sova , har handen i munnen.. Ligger på mage men har ena armen hängande ovanpå skyddet och mellan spjälorna och väggen. Tar bara ned den....neeeeeeeeeeejjjj han vaknar! står blixt still och smyger snabbt ut.- det tystnar igen
3.53 Bekräftar hör sedan några "ord"...
väntar på att få bekräfta... (mor komma sådär med vargar!)
3.59Hör honom rörapå sig och gör läten. ...nöjd!
(hmm börjar här tänka på allt de där om att inte ramsa nöjda barn osv.)
4.03 pratar på
4.05 Börjar gå ned i varv ( tänker bäst att inte förmedla oro)
4.07 Ger en lugn och bestämd påminnelse, tystnar
4.08 några höga tjut, fast rätt glad, han får reagera lite..
4.12 Börjar gnälla och skrika
4.14 Låter allt argare, smyger in, ligger på tvärsför utan täcke i ett iskallt rum. Drar ned honom snabbt- ut direkt- ramsar utanför som om att ja aldrig varit inne! ramsar nmed lite bestämd röst- tyst och stilla direkt
4.17Börjar stöta ut små "ord här och där"
4.21 Bekräftar x4- Tystnad
har försökt att koncentrera mig enbart på skrivandet men inser att något måste ju blivit fel! ÖVERKONCENRATION troligtvis
5.04 Låter lite- tystnar
5.05 "Vaken" ger honom en chans att klara det själv- stegrar
5.08 Ramsar, små griniga frågor, svårt att somna!
5.10 Tysnad bekräftar
07.00 Grinar
7.03 ramsar - mera frågor i argare ton som svar
7.10 grinar allt värre
07.20 Gråter, ledsen- Går in med tillrättaläggning buff och solfj,- arg
gör det igen- lugnare- går med rams- tystnar
07.24 bekräftar
Det vad andra natten det! Till råga på det krånglade förmiddagsluren rejält det tog honom nästan 30 min att komma till ro.
Långluren läggs
12.27- gnöll
12.36 påminnelse- skriker
12.39 Går in lägger till, 2st buff, solfj. ramsar ut- tystnad
13.30 Gråt avvaktar
13.35 Gråter allt värre ramsar och avvaktar..... lägger osv- grinar ännu värre utan att ens se på mig , vaken? vrider å gör motstånd lägger till ännu en gång och ramsar ut - lugnare...men grinar fortf. små skrik
13.44 Super ledsen buffar å solfj men han gråter /skriker som jag aldrig hört förut... lugnar sig går med ramsa det tystnar ...VAD PÅGÅR?
13.52 Gråter igen hejdlöst (mardrömmar, ont ?? vem vet)
gör enbart solfj, ( vet han ens att jag är där?), det lugnar går ut med rams
13.56 Gallskrik- Men tystnar
14.30 Väcks blir snabbt på bra humör och får mat direkt
Vad säger ni erfarna kurare och erfarna mammor? Vad är det som händer känner att vi behöver lite råd!