hjälp önskas

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Han behöver inte skratta i sängen!
Tycker det låter som om ni har en ypperligt härlig avslutning på dagen :D
Bra jobbat :thumbsup:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
redhotmama

Inlägg av redhotmama »

Ok Tack Mia !

Då kör vi på som vi har gjort !

MVH åsa
redhotmama

HJÄÄÄÄLP

Inlägg av redhotmama »

Oj Nu har vi svamlat till det igen rejält !

Det har fungerat så bra med sömnen en ganska lång period nu och så i lördags var jag borta på middag och pappan passade honom.
Han vaknade redan kl 0900 på kvällen vilket inte har hänt nånsin (tror att pappan hade lite väl högt på Tv:n som ligger väldigt nära sovrummet :?
Nåväl pappan är inte lika insatt som jag i kuren så han buffade honom till sömns när han grinade. Detta upprepades flera ggr under natten.

Och sedan dess har det vart ett H vete på morgonen och minst två uppvak på natten. Nattuppvaken går bra han somnar om själv oftast ibland har det krävts en tillrättaläggning och sen har han somnat pang bom.

Men morgnarna var varit väldigt tidiga han vaknar redan 0530 ska vara morgon 0700. jag ger en ramsa direkt eller lägger tillrätta och sedan ligger han nöjd i ca 20 minuter och sen sätter han i gång och grinar/skriker, jagvet att mna inte få använda ordet hysteriskt här han är i allafall väldigt väldigt ledsen upprörd och utom sig! jag klaradeinte av detta utan gick in och lade solfjädern på honom men det var som att han hade fastnat i sitt gråt han kunde inte sluta hela lilla kroppen skakade och snyftade efter 10 minuter såg jag ingen annan utväg än att buffa honom lugn och sen avsluta med solfjädern och ut med ramsan ... samma sak händer igen jätteledsen direkt jag avvaktar. han blir utom sig jag in buffar lugn solfjädrar och ut med ramsan. Kan tilläggas att jag verkligen fick kämpa för att buffa honom lugn.
Detta upprepades 3 ggr innan han tillslut somnade om själv. När han sedan vaknade av klockan var han som fortfarande ledsen fick kämpa på för att göra glad morgon. Vi har hamnat helt snett igen VAD GÖRA :?: Läggningarna fungera 100 procent dag som natt dagslurarna fungerar oftast klanderfritt .

Lukas är 7,5 månader och schemat ser ut så här.

NATT 19-07

0700 Välling
7-0915 Morgonstök med Pappa

00915-1000 Sova i vagnen

1030 Gröt

1100-1230 Var med Mamma och göra diverse hushållssysslor

1230-1400 sova i vagnen

1415 Matpure + efterrätt

1500-1655 vara ute

1655 5 min sömn om det behövs

1700 gröt

1715 bus bad lek

1830 gonatt slurk

1900 Gonatt !

Vad ska jag ta mig till känner mig inte modig just nu !

Hoppas än en gång på eran hjälp forumister :oops:

mvh Åsa
F'lippas mamma

Inlägg av F'lippas mamma »

Hej! Det här fixar ni! :D

Min första tanke är att det kanske är lite 8-månadersångest som spökar? Och då frågar han extra mycket och behöver extratydliga svar vilket ju är svårt att ge när de förtvivlade skriken skär i mammahjärtat. Vill bara ge dig tipset att inte fastna i samma karusell av ingripanden som vi gjorde i samma ålder som svar på liknande beteende. Började buffa, gunga sängen och till slut tom amma igen på morgonen. Nu tror jag ju inte att du har tänkt låta det gå så långt men det man kan konstatera är att mer trafik in i rummet inte hjälper! Så fort vi har halkat dit med buffning etc vid skrikiga läggningar blir det sämre för oss men det som är bra är att även om man själv har återfall så går det att backa tillbaka till de goda vanorna. :wink:

Man måste få ramsan att ta igen. Känna själv att man lugnar lika bra ramsan och liksom buffar med rösten. Känns det inte som om ramsan tar kanske ni ska göra en minikur? Uppvak i vargtimmen är ju väldigt vanligt och det finns mycket att läsa om det om du söker.

Hoppas Mia eller någon annan duktig kurare har mer råd att ge dig också! :heart:

Jenny
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

F'lippas mamma skrev: Hoppas Mia eller någon annan duktig kurare har mer råd att ge dig också! :heart:
Men Jenny! Du har massor av egen erfarenhet - och superba råd!
Det är precis som du säger - bara att tuta och köra, inte förvirra lilla sonen mer nu :wink: När du känner att du vill rusa in - då ramsar du, och när det är TOTALkris, då använder du solfjädern, tills han är lugn, sömntung men inte sover! Och fram med attityden, den är a och o :!:
Lycka till :D

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"