Oj Nu har vi svamlat till det igen rejält !
Det har fungerat så bra med sömnen en ganska lång period nu och så i lördags var jag borta på middag och pappan passade honom.
Han vaknade redan kl 0900 på kvällen vilket inte har hänt nånsin (tror att pappan hade lite väl högt på Tv:n som ligger väldigt nära sovrummet
Nåväl pappan är inte lika insatt som jag i kuren så han buffade honom till sömns när han grinade. Detta upprepades flera ggr under natten.
Och sedan dess har det vart ett H vete på morgonen och minst två uppvak på natten. Nattuppvaken går bra han somnar om själv oftast ibland har det krävts en tillrättaläggning och sen har han somnat pang bom.
Men morgnarna var varit väldigt tidiga han vaknar redan 0530 ska vara morgon 0700. jag ger en ramsa direkt eller lägger tillrätta och sedan ligger han nöjd i ca 20 minuter och sen sätter han i gång och grinar/skriker, jagvet att mna inte få använda ordet hysteriskt här han är i allafall väldigt väldigt ledsen upprörd och utom sig! jag klaradeinte av detta utan gick in och lade solfjädern på honom men det var som att han hade fastnat i sitt gråt han kunde inte sluta hela lilla kroppen skakade och snyftade efter 10 minuter såg jag ingen annan utväg än att buffa honom lugn och sen avsluta med solfjädern och ut med ramsan ... samma sak händer igen jätteledsen direkt jag avvaktar. han blir utom sig jag in buffar lugn solfjädrar och ut med ramsan. Kan tilläggas att jag verkligen fick kämpa för att buffa honom lugn.
Detta upprepades 3 ggr innan han tillslut somnade om själv. När han sedan vaknade av klockan var han som fortfarande ledsen fick kämpa på för att göra glad morgon. Vi har hamnat helt snett igen VAD GÖRA

Läggningarna fungera 100 procent dag som natt dagslurarna fungerar oftast klanderfritt .
Lukas är 7,5 månader och schemat ser ut så här.
NATT 19-07
0700 Välling
7-0915 Morgonstök med Pappa
00915-1000 Sova i vagnen
1030 Gröt
1100-1230 Var med Mamma och göra diverse hushållssysslor
1230-1400 sova i vagnen
1415 Matpure + efterrätt
1500-1655 vara ute
1655 5 min sömn om det behövs
1700 gröt
1715 bus bad lek
1830 gonatt slurk
1900 Gonatt !
Vad ska jag ta mig till känner mig inte modig just nu !
Hoppas än en gång på eran hjälp forumister
mvh Åsa