Ett steg fram och två steg tillbaka.
Börjar med det positiva att kvällarna fortsätter att fungera bra, oftast iaf.
Men vad hände med natten? Plötsligt vaknar han och är hungrig 2.30. Nattmål vid 3 två nätter i rad. och då kan det tilläggas att han ätit mer än någonsin på dagen. Han är ju en jätte 4-5månader, 9kg och 70 cm. Han är också aktiv på dagen, tar sig upp i fyrfota krypställning och är han i en gåstol springer han fram...
Har väl fått någon slags dispans från BVC att ge honom mat och inte bara helamma + ersättning tills han är 6 månader. Men blir ändå lite nojig över att han äter så mycket mat och ändå inte tycks bli mätt.
Igår såg dagen ut som följer:
7 amning + hel portion gröt
10 amning + hel banan , katrinplommon + 3 isbitar egengjord palsternackspure
14 amning + hel portion gröt
16.45 amning + 1/2 stor barnamatsburk Hipp risgröt med grönsaker
18.30 150 ml ersättning/välling (50/50)
(Vid amningen upplever jag att han får i sig rätt mycket svårt att uppskatta, men han "klunkar" i sig glupskt

)
Någon som får några tankar? Det är helt ok att han äter på natten, jag blir bara förvånad över att han är så HUNGRIG, kan inte få i han mer mat på dagen känns det som!!Brukar det ligga någon ökningsperiod även runt 4 månader??
Undrar även över NAN2 pro fick med mig "fel" hem och såg att den var från 6 månader och inte 4. Vågar jag använda den? Och vad är skillnaden mot vanlig NAN2.