Hej
Här kommer några tankar från mig.

Ang. nappen: Ryck bara bort den! 8) Jag gjorde det nyss med min lilla och det var inte så farligt. Faktum är att det går i mer mat nu när hon inte snuttar på nappen

Om hon exempelvis blir irriterad av att åka i vagnen när hon är vaken - testa att palla upp henne med en kudde eller filtar så hon sitter upp. Då ser hon mer och blir kanske upptagen av det istället O:)

Såhär gör jag om lillasyster vaknar under en promenad (oftast är vi ute med syskonvagn): När hon vaknar är hon alltid arg, sällan ledsen. Och när hon är arg hjälper det ju inte att vagna

så då går jag bara på i vanlig takt. Om det inte lugnar ner sig i vagnen brukar jag dra igång allsång med storasyrran och då brukar det bli bättre

Husljud fast utomhus liksom

Ang. nattmålet: Jag skulle låta schemat sätta sig någon vecka och satsa allt på att få ner så mycket mat som möjligt, för att se om det första nattmålet hamnar på en lite bättre tid. Om inget händer kan det absolut vara läge att hjälpa henne med det.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011