kom o tänka på en sak, hur länge ska man bekräftelseramsa, inser att än är det för tidigt att sluta, men hur ska man tänka?
tills man känner att ramsan sitter?
När du känner att ramsan "tar" sâ kan du baka in bekräftelsen i vanliga ramsan, gâ ner i tonen pâ sista versen.lovis09 skrev:kom o tänka på en sak, hur länge ska man bekräftelseramsa, inser att än är det för tidigt att sluta, men hur ska man tänka?
tills man känner att ramsan sitter?
Ja, det tycker jag nog.lovis09 skrev:idag ger vi ju lillan mat kl 22,( i sömnen) nog dax o ta väck den, eller vad tror ni?
Kan bara instämma!lovis09 skrev:Tack Anna W!!
Kanontips :thumbsup:videunge skrev:Varför inte testa att köra havregryn i mixern och gör egen gröt.
lovis09 skrev:tankarna kring uppstigning kl 745 är att stora syster går upp kl 8 o stiger jag o lillan upp en kvart tidigare så hinner hon få frukost innan dagen sätter fart med stora syster. ( vi är en trött familj som gärna sover till 8 ) Storasyster har inga problem med att sova mellan 20-8. ( hon är två år)
lovis09 skrev:Lillan äter gröt till kvällsmat kring 1730, här får hon ingen ersättnig efter, som hon får vid lunchmålet, utan får ersättningen innan hon går o lägger sig, men upplever henne som "gnällig" på kvällen, vilket hon aldrig annars är.
\:D/ ja visst är de värda bara det bästalovis09 skrev:Tack för tipsen, ska prova mer katrinplommon (hemmagjord, vad gör man inte för de små liven, jag som köper allt )
Härligt!lovis09 skrev:gav ersättning igår efter gröten, o vilken skillnad, lillan har väl inte varit tillräckligt mätt så igår kväll var det solsken igen!