Det låter kalas!
Tja förbjudet och förbjudet - min BVC dam sa vänligt att: "är dom hungriga så är dom hungriga"MamMalin skrev: Nu funderar jag på vällingen. Eftersom vi började redan vid 4mån (som ju är FÖRBJUDET) började vi med majsvällingen. Hon gillar den verkligen! Borde vi nu när hon blir 6mån och "välling-myndig" byta till "vanlig" välling? Vilka är för/nackdelar med majsvälling, havrevälling, kvällsvälling? Eller är det bara en smaksak borsett från gluteninnehållet? Ser fram mot era vällingerfarenheter!
Jag började vid 3,5 månade att ge mild havrevälling märkt med 6 månader och kvällsvälling märkt 6 månader, först blandat med ersättning då. När hon blev 6 månader så bytte jag upp oss till 8 månaders välling och där har vi stannat med båda barnen. Ingen av dom gillar fullkornsvällingen alls
Majsvällingen är mildast - används här hemma bara när någon är magsjuk. Havrevällingen är Vanlig välling och Kvällsvällingen något tjockare.
Och kom ihåg att vällingrekommendationerna handlar om WHO´s amningsrekommendationer, inte om att det skulle vara farligt.
Kolla in den här länken:
http://www.lakartidningen.se/engine.php ... g.facebook
Clara