10 månader gammal, blir hysterisk när vi prövar metoden

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Helt rätt! Fokusera på det positiva. Det kommer minska och försvinna, det är ju målet och dit kommer ni nå. Vi spelar faktiskt musik vid läggningen (lugn yoga-musik kör vi, många kör klassiskt), den kan man höja vid behov. Mitt trick är att undvika tycka-synd-om-tänket, se det som en gåva: att lära sig att tycka om att somna och sova natten lång i egen säng!

/P
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hoho?! Hur går det :roll: ?

/Nyfiken-P
eddie08

Inlägg av eddie08 »

Piggelin skrev:Hoho?! Hur går det :roll: ?

/Nyfiken-P
Halloj!!!
Oj vi har haft så mycke besök nu under tre veckor att ja knappt hunnit sitta vid datorn..

Men här har ni en lyckligt sovande familj.. Är frälst på denna "metod"..
Visst kan det fortfarande ta 30 min ibland men han är mycket lugnare. Oftast tar det tio minuter, och ibland hör vi inte ett knyst.

Vi har ju valt att behålla tutten men det fungerar bra ändå. Vi har behållt den för att han hatar att åka bil då tutten är det enda som funkar. Annars har han den inte, bara vid sövning och i bilen.
Om du har nåt tips för att få bilresan trevligare så tar vi gärna emot :lol:

Ofttast sover eddie hela natten men vaknar han så ramsar vi och det har gått super. Han har helt förstått att vi inte kommer att ta upp honom.

Och vi har haft sov-besök var och varannan natt men har ändå köpt att somna själv. Han är ju bäst!!!
Häromdan fick han somna hos våra vänner i en resesäng, sen flyttade vi honom till bilen och åkte hem, han vaknade tvärt till i bilen men somnade direkt, sen hemma fick vi dra ramsandet igen men då somnade han direkt..

Vilken frihet man får..

Tusen tack för all hjälp och alla tips!!

Hoppas nån annan som har haft problem kan läsa det här och få hjälp oxå!!

Kramar i massor :D +
mamma till:
Eddie född 08-01-23 v 40+5 med akut kejsarsnitt
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vilken underbar rapport :D :D :D
eddie08 skrev:Vilken frihet man får..
Precis :thumbsup:

Många tror att detta med schema och rutiner innebär en fotboja i tillvaron när det i själva verket är tvärtom. Frihet är precis rätt ord, frihet att njuta av tillvaron tillsammans med utsövda och gosiga barn :heart:

Nancy
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

HEJ!

Men vad härligt! Super, toppen, kanon! Jag är också sålt för alltid. Var nu rädda om det ni grundat och ifrågasätt inte sovandet så gör inte barnet det heller :!:

Biltips? Öva. Ofta. Gärna korta resor. Tillämpa selektiv hörsel. Vad har ni för stol? Hur är den inställd, kanske kan man ändra lutningen :roll: ? Sitter han fram eller bak? Musik? Saga? Hoppas du får fler svar kring detta!

/Piggelin
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Strålande jobbat! Pris och beröm :-({|=
eddie08 skrev:Han har helt förstått att vi inte kommer att ta upp honom.
Lite mera positiv touch, kanske :?: Han har helt förstått att sängen är en trygg plats och att vargen INTE kommer och tar honom :wink: :lol: Han är ett SÄKERT barn, trygg i sig själv. Det är den verkligt stora prestationen ni utfört :idea:

eddie08 skrev: Vilken frihet man får...
Ja, visst får man? I stället för att söva, söva och söva i femtioelva evigheter varenda kväll (och varenda dag) :shock: medan man kan glömma allting annat, som t ex att umgås med vänner, fika i lugn och ro, göra någonting alldeles eget :roll: för att inte tala om att sova själv så gott :sleep: (Fattar inte hur folk orkar. Och alldeles i onödan :cry: )
eddie08 skrev: Hoppas nån annan som har haft problem kan läsa det här och få hjälp oxå!!
Vi vill se din underbara rapport på "Livet efter kuren - en uppmuntran" just till stöd och hjälp och inspiration för andra ömma behövande :wink: :lol:

:heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
eddie08

Inlägg av eddie08 »

annawahlgren skrev::D Strålande jobbat! Pris och beröm :-({|=
eddie08 skrev:Han har helt förstått att vi inte kommer att ta upp honom.
Lite mera positiv touch, kanske :?: Han har helt förstått att sängen är en trygg plats och att vargen INTE kommer och tar honom :wink: :lol: Han är ett SÄKERT barn, trygg i sig själv. Det är den verkligt stora prestationen ni utfört :idea:

eddie08 skrev: Vilken frihet man får...
Ja, visst får man? I stället för att söva, söva och söva i femtioelva evigheter varenda kväll (och varenda dag) :shock: medan man kan glömma allting annat, som t ex att umgås med vänner, fika i lugn och ro, göra någonting alldeles eget :roll: för att inte tala om att sova själv så gott :sleep: (Fattar inte hur folk orkar. Och alldeles i onödan :cry: )
eddie08 skrev: Hoppas nån annan som har haft problem kan läsa det här och få hjälp oxå!!
Vi vill se din underbara rapport på "Livet efter kuren - en uppmuntran" just till stöd och hjälp och inspiration för andra ömma behövande :wink: :lol:

:heart: O:) :heart:
Hejsan,
Åh vad jag blir rörd av allt beröm. :oops: Självklart kan ni använda min rapport hur ni vill!
Jag är så glad att det fungerar, kan nästan inte fatta att det är sant!

Tusen tack igen och jag kommer att göra även mina framtida barn så trygga som min lille älskling..
Tack tack tack
:D :) :lol:
mamma till:
Eddie född 08-01-23 v 40+5 med akut kejsarsnitt
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Om du vill och orkar får du gärna kopierain:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Ta hand om er och vårda sömnen ömt!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar