Stilla
Gastsjöskvaller, kurkurs 2008
-
Antonias mamma
En hälsning från andra sidan Kvarken från mig! Speciellt till Anna, Sagalinda och Ann-Sofi - och så alla andra som jag vet tänker på mig ibland.
Kram från en som gått in i vecka 41
Kram från en som gått in i vecka 41
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Jannika skrev:IIIIINGEEEEN såg ut som jag hade föreställt mig, haha! Säg till om ni vill ha en beskrivning av någon ni är nyfniken på.
Men Jannika såg faktiskt ut PRECIS som jag föreställt mig. Ingen annan dock...
Nu börjar man känna sig lite mör efter två vakennätter, men allt är fantastiskt lärorikt.
Tinis, inloggad som Miar70
Tinis. Det kan vara så att du har ett uppdrag när du kommer hem... 
Jag rekommenderade en Mjölby-familj att kontakta dig, eftersom jag inte känner att jag kan kura någon just nu.
De har varit i kontakt med Åsa, Kantarella också, så hon kanske tar det. Men annars rekommenderade jag dig!
/LO
Jag rekommenderade en Mjölby-familj att kontakta dig, eftersom jag inte känner att jag kan kura någon just nu.
De har varit i kontakt med Åsa, Kantarella också, så hon kanske tar det. Men annars rekommenderade jag dig!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Det är så härligt att läsa om kursen! Hoppas att kurbebisarna "trasslar" lite inatt så att ni verkligen får chans att sätta ramsan
Det känns så konstig att inte vara där hos er, jag har ju varit med varje gång sedan Anna startade kurs. Men jag är med er i tanken
Jannika, har du hittat någon kompanjon? Du är väl inställd på att knipa grytlapparna i år också och fortsätta segersviten?
Elle
Det känns så konstig att inte vara där hos er, jag har ju varit med varje gång sedan Anna startade kurs. Men jag är med er i tanken
Jannika, har du hittat någon kompanjon? Du är väl inställd på att knipa grytlapparna i år också och fortsätta segersviten?
Dom sover och sover tillochmed lille O sover.
Men vi är tappra och hoppfulla, något uppvak kanske det blir, om inte innan så i vargtimmen. Jag kan ju prova mitt nya verktyg
Annars äter vi god mat, och den där HÖNSMAMMAN bakar
Ikväll är folk lite mer dämpade, jösses vad vi forumister kan kackla, det verkar, i min studie som om vi alla har detta gemensamt, alla har hela tiden otroligt viktiga saker att säga och de måste sägas just NU. Men ikväll är det lite lugnare, förutom SusanD dådå som springer runt och är rolig hela tiden och försöker få oss att sätta upp en revy
För er som undrar om tipspromenaden så kan jag meddela att det var svårt så svårt men jag tror inte Tessan tar tillbaka någon första plast. Svaret får vi vänta på tills imorgon lunch.
Kurmammorna är hur cooola som helst, sköter sig exemplarsikt hela tiden, dessutom är dom jätte trevliga.
Kramar till er alla som inte får vara här, vi njuter åt er med.
Elle kommer du
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Och jag vet vem som har vunnit tipspromenaden för jag har rättat den men inte ett ljud kommer över mina läppar.
Prisutdelningen sker i morgon före lunch.
Barnen sover gott och jag kan avslöja att flertalet av kurkursarna slumrar gott på madrasser i Annas hus. Så fort ett endaste litet pip hörs från något av barnen är de uppe på benen beredda att ramsa.
Ja man kan faktiskt säga att det inte händer så värst mycket just nu.
Kram Susan
Barnen sover gott och jag kan avslöja att flertalet av kurkursarna slumrar gott på madrasser i Annas hus. Så fort ett endaste litet pip hörs från något av barnen är de uppe på benen beredda att ramsa.
Ja man kan faktiskt säga att det inte händer så värst mycket just nu.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
Lua
En alldeles fantastisk morgon i Gastsjön. Solljuset glittrar på den helt stilla vattenytan. Vi sitter och väntar på kurmammorna för att kunna ge dem en alldeles strålande rapport. Natten har varit JÄTTEBRA! Nu störtade mammorna in och gjorde godmorgon... intet öga torrt!
Utförligare rapport kommer!
Kram Lua
Utförligare rapport kommer!
Kram Lua
Sov som en bebis
inatt! Det gjorde min semla med
Dom stackars kurarna behövde bara ramsa en gång tio över fem... Det jobbas hårt här vill jag lova
Jag som var så övertygad om att Dag var ETT SVÅRT FALL :^o Ja, där ser man hur vä man känner sina barn. Just nu sussar han så gott, så gott efter en läggning på 5 min, där bekräftelsen gavs x2 eftersom han tycker jag skall hålla klaffen :-#
Kurarna fick köra ut mig igår kväll för jag hade så trevligt i köket och ville inte gå och lägga mig...Jannika lade det keltiska korset för mig med fantastiskt resultat
Ikväll får jag dock vara med HELA NATTEN \:D/

Kramar, Tina
Jag som var så övertygad om att Dag var ETT SVÅRT FALL :^o Ja, där ser man hur vä man känner sina barn. Just nu sussar han så gott, så gott efter en läggning på 5 min, där bekräftelsen gavs x2 eftersom han tycker jag skall hålla klaffen :-#
Kurarna fick köra ut mig igår kväll för jag hade så trevligt i köket och ville inte gå och lägga mig...Jannika lade det keltiska korset för mig med fantastiskt resultat
Ni är inte så dumma själva hellerkiki skrev:Kurmammorna är hur cooola som helst, sköter sig exemplarsikt hela tiden, dessutom är dom jätte trevliga.
Kramar, Tina
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
http://dahlin.bloggproffs.se
Tjoho!!
Jag är så glad idag och lycklig långt in i hjärtat!
Anna är min idol!!
{|= Hon har tagit hand om Oscar inatt och polett efter polett har trillat ner. Lillkillen har förstått att det är skönt att sova och det känns så bra!
Idag är Oscar en ny bebis som ler mot alla, ålar omkring på golvet och är som en sol hela tiden. Jag är så glad
Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är för att vi fick den här möjligheten. Livet är underbart och jag ser fram emot att komma hem och fortsätta den resa som har börjat här. Alla forumister är hur trevliga som helst och det kacklas vilt kan jag lova. De andra kurmammorna är supertrevliga och vi kommer helt säkert hålla kontakten efter det här.
Måste framföra några särskilda tack...
Torpsara - Du är helt underbar och har stöttat mig mycket när det har vart som tyngst.
Jannika - Min klippa
. Tack för att du fick mig att ta steget.
Miar70 - Vilken tjej! Snygg som få, helt underbar och otroligt kunnig men framförallt visar du en stor medmänsklighet och värme.
Sussi - Tack för markservice och intressanta diskussioner.
SusanD - Hur kan man vara så rolig hela tiden?! Du är helt ljuvlig. Puss
Tinis - Vilket skratt och vilken tjej! Du har inspererat mig på många olika sätt.
Tessan - Du är en skön tjej med härlig inställning. Gillar dig skarpt!
Jag skulle kunna fortsätta i oändlighet med tacken men ni andra vet att jag är er otroligt tacksam och ni är ljuvliga allihop! Puss på er!
Sist i detta kärleksbrev kommer ett megatack till världens bästa Anna som öppnar sitt hem och delar med sig av sin kunskap. Världen skulle vara en sämre plats utan dig!!
Kram Åsa
Anna är min idol!!
Idag är Oscar en ny bebis som ler mot alla, ålar omkring på golvet och är som en sol hela tiden. Jag är så glad
Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är för att vi fick den här möjligheten. Livet är underbart och jag ser fram emot att komma hem och fortsätta den resa som har börjat här. Alla forumister är hur trevliga som helst och det kacklas vilt kan jag lova. De andra kurmammorna är supertrevliga och vi kommer helt säkert hålla kontakten efter det här.
Måste framföra några särskilda tack...
Torpsara - Du är helt underbar och har stöttat mig mycket när det har vart som tyngst.
Jannika - Min klippa
Miar70 - Vilken tjej! Snygg som få, helt underbar och otroligt kunnig men framförallt visar du en stor medmänsklighet och värme.
Sussi - Tack för markservice och intressanta diskussioner.
SusanD - Hur kan man vara så rolig hela tiden?! Du är helt ljuvlig. Puss
Tinis - Vilket skratt och vilken tjej! Du har inspererat mig på många olika sätt.
Tessan - Du är en skön tjej med härlig inställning. Gillar dig skarpt!
Jag skulle kunna fortsätta i oändlighet med tacken men ni andra vet att jag är er otroligt tacksam och ni är ljuvliga allihop! Puss på er!
Sist i detta kärleksbrev kommer ett megatack till världens bästa Anna som öppnar sitt hem och delar med sig av sin kunskap. Världen skulle vara en sämre plats utan dig!!
Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Kul att ni verkar ha det trevligt och skönt i Gastsjön, en otroligt mysig plats! Verkar dock vara något mystiskt, då barnen sover så gott medans de vuxna är vakna på nätterna. Vissa brukar ju somna vid 9 tiden
Pojkarna här hemma kommer säkert bli överförtjusta när mamma kommer hem med tåget. Nu är vi just hemkomna från en inte-promenad. Det finns så mycket kul i skogen att undersöka men i dag undersökte vi INTE.
Det var nämligen INTE några kor i hagen, INTE någon Kerstin i Kerstins hus, därför kan vi INTE köpa ägg. Dessutom var det INTE någon sol på den mulna himlen.
Men vi tyckte synd om myrstackarna
Kram
Anders, Emil o Sigge
Pojkarna här hemma kommer säkert bli överförtjusta när mamma kommer hem med tåget. Nu är vi just hemkomna från en inte-promenad. Det finns så mycket kul i skogen att undersöka men i dag undersökte vi INTE.
Det var nämligen INTE några kor i hagen, INTE någon Kerstin i Kerstins hus, därför kan vi INTE köpa ägg. Dessutom var det INTE någon sol på den mulna himlen.
Men vi tyckte synd om myrstackarna
Kram
Anders, Emil o Sigge
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
-
Liten_med_Mindre
Dags för mig med att skicka en hel jätteeloge =D> till de underbara kurarna, kurledarna och en helt fantastisk Anna.
Ni är så fantastiskt underbara alla som satsat era nätter på att ge min lilla fågelunge miss J god sömn och en glupande aptit. Trodde inte mina ögon när Mia fick sleva upp resten av matburken i lill-Snorpis lunchtallrik. Plus att vi la till en massa frukt. Ungen äter nu dubbelt så mycket mat per dag som i onsdags - och 4 gånger så mycket mat som förra lördagen när en amning till försvann...
Och maken höll på att tappa telefonen när vi ringde hem och meddelade senaste nattens vakentid - 8 minuter på 12 h.
Vem trodde det för 3 veckor sen när vi vyssjade 15 ggr per natt.
Och för övrigt är livet kalas här uppe med alla trevliga människor, det fina vädret och den goda maten. Jag som inte hunnit kackla så mycket innan inser nu vilken guldgruva av trevliga människor forumet innehåller!

Ni är så fantastiskt underbara alla som satsat era nätter på att ge min lilla fågelunge miss J god sömn och en glupande aptit. Trodde inte mina ögon när Mia fick sleva upp resten av matburken i lill-Snorpis lunchtallrik. Plus att vi la till en massa frukt. Ungen äter nu dubbelt så mycket mat per dag som i onsdags - och 4 gånger så mycket mat som förra lördagen när en amning till försvann...
Och maken höll på att tappa telefonen när vi ringde hem och meddelade senaste nattens vakentid - 8 minuter på 12 h.
Och för övrigt är livet kalas här uppe med alla trevliga människor, det fina vädret och den goda maten. Jag som inte hunnit kackla så mycket innan inser nu vilken guldgruva av trevliga människor forumet innehåller!
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Ååååhhhh... Tack alla kurmammor
för att ni håller oss uppdaterade. Det är så fantastiskt att få följa kurbarn på detta viset. Man förstår hur det kan komma sig att kurmammor återkommer året efter för att bli kurledare, visst? 
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Jag vill också bli kurledareLiten_med_Mindre skrev: Man förstår hur det kan komma sig att kurmammor återkommer året efter för att bli kurledare, visst?
Dag somnade på 5 min med EN bekräftelse. Inga kurledare i närheten, HELT SJÄLV gjorde jag detta
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
http://dahlin.bloggproffs.se