Föräldrar misslyckats 2 ggr, kan JAG kura henne?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart. Jag är så stolt över dig :-({|=

Nu ska vi bara hoppas att de kan skjuta sina orosvargar och respektera barnets behov av att få vara i fred - som de säkerligen sjäva vill, när de ska sova.

Du kan alltid hota dem med att Anna Wahlgren kommer och skjuter dem med vargbössan, om de inte sköter sig :evil: :lol:

Pris och beröm för fantastiskt arbete :heart: :!: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Ylvalina

Hur har det gått???

Inlägg av Ylvalina »

Är hemkt nyfiken på att höra hur fortsättningen på detta gått?? Har föräldrarna lyckas bibehålla det du byggt upp???
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Tja, bygget började skälva lite i förra veckan...Jag frågade på onsdagen hur deras första "egna" natt hade gått, och de sa BRA!!! Nu har vi verkligen koll på detta! Dottern hade vaknat EN gång, vad gjorde ni då, frågade jag, och de hade gått in och SOLFJÄDRAT! Jaha, och varför solfjädrade ni? För att hon skrek UPP sig, sa de. Ok, tyckte jag. Men när jag nästa dag frågade hur natten gått hade hon vaknat FLERA gånger, och de var inne hos henne och solfjädrade. #-o Nä, nu får ni sluta med detta!!! sa jag. Ni kommer vara tillbaka på 0 igen på rekordtid om ni inte slutar springa in i hennes rum och störa henne hela tiden! Men vi vill ju visa henne att det fortfarande är natt, sa de. Ja, uppenbarligen har de fått för sig att beskedet går bättre in ju mer man använder verktygen, och jag fick hålla en föreläsning om att det var precis tvärtom, verktygen använder man framför allt i BÖRJAN för att lugna barnet då det blivit presenterat för nya regler, och sedan går man gradvis över till att i princip bara lägga med ramsa, och väcka på morgonen. Jag sa också att för mig är kuren egentligen ingen kur utan ett förhållningssätt, man kan inte utgå från att ett barn som sover bra är "färdigkurat" och så börja slarva...Och så sa jag att jag hade talat med Anna Wahlgren och andra på henns forum inför den här kuren, och jag hade fått lite varningar om att jag måste vara säker på att föräldrarna kunde ta över efter mig, och jag sa att jag hade trott att de kunde det och att nu var jag besviken. VA, har du pratat med ANNA WAHLGREN?! sa de. Ja, och hon hälsar att hon kommer och skjuter er med vargbössan om ni inte skärper er! :lol: Och jag tror faktiskt att min föreläsning föll i god jord, de sa själva att poletten fallit ned. Jag pratade med dem senast idag och nu har deras sötnos sovit hela natten vid ett par tillfällen! :lol: Är så glad för detta. Vill ju inte att mitt kurande ska vara bortkastat...
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Solglimt skrev:och jag sa att jag hade trott att de kunde det och att nu var jag besviken. VA, har du pratat med ANNA WAHLGREN?! sa de. Ja, och hon hälsar att hon kommer och skjuter er med vargbössan om ni inte skärper er! :lol:

:lol: :lol: :lol: :thumbsup:

Vad bra att du kunde riva i lite där - och att de förstår att det är för deras skull!
Har de tillgång till internet? I så fall tycker jag du ska tipsa dem om den här sidan, så att de kan läsa mer här!
Var stolt och nöjd med vad du uträttat, självklart vill du inte att ditt jobb ska gå förlorat!
Nu ligger det hos de ömma...

Bra jobbat!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

=D> =D> =D>

/Fjällmor
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Vad bra att du kunde riva i lite där - och att de förstår att det är för deras skull!
Vill bara säga att jag verkligen inte var ovänlig då jag talade med dem. Men jag var uppriktig... Och nu säger de att det "talet" var precis vad de behövde, de fattar vad det var de tänkte fel förut. De är storsinta människor på så vis att de tål, ja tom uppskattar, att man är rak mot dem.
Har de tillgång till internet? I så fall tycker jag du ska tipsa dem om den här sidan, så att de kan läsa mer här!
De har tillgång till internet men är inte så "datanördiga", de använder internet för att kolla sina email och inget mer. Men jag har tipsat om den här sidan, och det skulle förvåna mig väldigt om de inte i varje fall går in för att kolla den här tråden nu när de vet att jag skrivit om dem! :lol:

Tack igen för allt pepp och stöd - det hade inte gått alls lika bra utan er! :heart:
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "