Tja, bygget började skälva lite i förra veckan...Jag frågade på onsdagen hur deras första "egna" natt hade gått, och de sa BRA!!! Nu har vi verkligen koll på detta! Dottern hade vaknat EN gång, vad gjorde ni då, frågade jag, och de hade gått in och SOLFJÄDRAT! Jaha, och varför solfjädrade ni? För att hon skrek UPP sig, sa de. Ok, tyckte jag. Men när jag nästa dag frågade hur natten gått hade hon vaknat FLERA gånger, och de var inne hos henne och solfjädrade. #-o Nä, nu får ni sluta med detta!!! sa jag. Ni kommer vara tillbaka på 0 igen på rekordtid om ni inte slutar springa in i hennes rum och störa henne hela tiden! Men vi vill ju visa henne att det fortfarande är natt, sa de. Ja, uppenbarligen har de fått för sig att beskedet går bättre in ju mer man använder verktygen, och jag fick hålla en föreläsning om att det var precis tvärtom, verktygen använder man framför allt i BÖRJAN för att lugna barnet då det blivit presenterat för nya regler, och sedan går man gradvis över till att i princip bara lägga med ramsa, och väcka på morgonen. Jag sa också att för mig är kuren egentligen ingen kur utan ett förhållningssätt, man kan inte utgå från att ett barn som sover bra är "färdigkurat" och så börja slarva...Och så sa jag att jag hade talat med Anna Wahlgren och andra på henns forum inför den här kuren, och jag hade fått lite varningar om att jag måste vara säker på att föräldrarna kunde ta över efter mig, och jag sa att jag hade trott att de kunde det och att nu var jag besviken. VA, har du pratat med ANNA WAHLGREN?! sa de. Ja, och hon hälsar att hon kommer och skjuter er med vargbössan om ni inte skärper er!

Och jag tror faktiskt att min föreläsning föll i god jord, de sa själva att poletten fallit ned. Jag pratade med dem senast idag och nu har deras sötnos sovit hela natten vid ett par tillfällen!

Är så glad för detta. Vill ju inte att mitt kurande ska vara bortkastat...