Jag har en fråga och kanske något tips:
Hoppas att detta kan hjälpa lite...
Försök att följa det vi pratat om, han åt massor förmodligen för att han inte fått så mycket mat i sitt liv förut och nu undrar han om om det kommer att hålla. Så vackla inte utan visa med tydlig hand att du vet precis vad du gör. Lugn och trygg.Och apropå att låta honom vara vaken längre och sova längre för att göra honom riktigt hungrig och trött tycker jag är en riktigt dålig ide, då har du strax därefter en unge som är att likna vid ett kolik barn, alltså då kan det bli riktigt tråkigt och skrikit och så vill vi ju inte ha det
Ett barn som blir övertrött är konstigt nog ännu svårare att söva, och sover ännu sämre Ett barn som är hungrigt, nästan överhungrigt kanske inte vill äta alls, och är den lille dessutom för trött, så orkar han kanske bara äta yttepytte lite, jusst så pass att han kan ta sig en kortare sovpass...
Gör absolut inte det...SM handlar om att tillgodose behoven innan de uppstått, du ska förebygga övertröttthet och hunger, inte eftersträva det!!
Det kan absolut vara som du säger, MEN skonsamt eller inte spelar ingen som helst roll om hon skulle ha svårt att klara komjölk, vilket många små har. Och det är väldigt vanligt att det inte gör sig påmint första veckorna utan kommer först lite senare. Om det sen är allergi eller bara intolerans, spelar inte så stor roll i sammanhanget. Fortsätter besvären skulle jag ändå råda dig att prova 1 vecka med komjölksfri ersättning. Det finns ju inget att förlora på att utesluta den orsaken, i alla fall.Jag använder Nan1, det ska vara skonsammare mot magen än semper sägs det.
Men jag är tveksam till att det är ersättningen, den har funkat klockrent förut. Kan kanske var omställningen med SM iof, samt att jag har besök här i ett par dagar.
Oj! Tack Kikikiki skrev:TorpSara och Torsmamma, vill bara säga att det strålar Kärlek på den här tråden, det är fint. Jag önskar jag hade haft er och den här sidan när jag var ensamstående mamma till min son för 15 år sedan. Och Loviset, allt kommer bli kanon bra, man klarar det med hjälp av medmäniskor som TorpSara och Torsmamma.
Tack för all kärlek ni sprider det smittar av sig på mig och jag blir en lite mer kärleksfull person.
Kiki