miar70 skrev:Speciellt om jag nån gång försiktigt undrar om de måste ha så korta kjolar, eller så kalla skor, eller om de inte kan ta på sig en varmare jacka -
mamma, du ska inte säga NÅNTING!!! Tänk på hur du såg ut själv!!!!
Fjällan: Dina planer låter lysande: SM-helg i fjällen

Jag hoppas du klurar vidare och att alla bitar faller på plats och att du kan dra igång snart!
Jag skriver inte så mkt nu, men läser nog allt här "hemma runt köksbordet", för så känns det i surödlan. Ibland är det minnen, ibland allvar, ibland inte. Som det bör vara runt ett hemtrevligt köksbord

.
I Jennyland:
Anton har gjort sin andra inskolningsdag. Första dagen frågade fröknarna om han varit på dagis tidigare för han var så hemvan. Idag var han lite sur för att han inte fick rita med tuschpennorna som stod på köksbordet, och för att fruktstunden bara var några äppleskivor (killen kan sätta i sig en hel melon när det är fruktstund

).

Han snackar så mkt och varje dag tänker jag att det DÄR skulle vara en bra Antonhistoria för forumet Sen glömmer jag bort vad han sa.
Abbe sitter. Och så sover han rätt så gott. Han är i gränslandet mellan att behöva dra ner på dagsömnen men inte orka vara vaken motsvarande länge. I övrigt är han en riktig Personlighet, med charm, humör och butter envishet (som en dubbeloxe sig bör, antar jag?). Han har tagit begreppet gapskratt till en ny nivå - vrålskratt. Det låter väldigt roligt, eftersom han är lätt hes efter ungefär sjuttifemton förkylningar.
Jag är sjukskriven till hälften nu, för förlossningsdepression

. Att det skulle ta så långt tid för oss att fatta. Tack fjällan

som varsamt men allvarligt fick mig att söka ordentlig hjälp. Brottas fortfarande med tankar som att det nog inte är så allvarligt, att jag gör det besvärligt för sambons jobb, att jag är bara är lat som inte fixar vardagen med ett leende. Nu har jag ett nät av bvc-sköterska, bvc-psykolog och läkare på vårdcentralen som jag hoppas kan hjälpa mig tillbaka till lite mer energi, glädje och hopp. Jag är inte på botten, som jag skrev till Nancy häromdagen. Men jag vill heller inte hamna djupare.
Kram J