Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Här pratas minsann gamla minnen och stilar :D :!:
Här är en som varit allt från värsta syntharen med massor av svart kajal, snäva brallor och lång kappa och som kronan på verket en svart hatt 8) till tuffaste hårdrockaren med jeansväst och trasiga jeans och touperat hår, en period "var" jag Madonna med små linnen, blonderat hår, tusen armband och mouche på kinden :lol: och jag har varit hippietjej med långa kjolar, jesussandaler, stora halsband och peace skrivet i pannan med olika pastellfärger...

Tänk vad kul barnen tycker det är när de ser gamla kort på mig, och allra helst då tonårstjejerna :roll: ... Speciellt om jag nån gång försiktigt undrar om de måste ha så korta kjolar, eller så kalla skor, eller om de inte kan ta på sig en varmare jacka - mamma, du ska inte säga NÅNTING!!! Tänk på hur du såg ut själv!!!! :oops: :lol:
Och det har de ju rätt i :wink: :!:
Så jag försöker verkligen inte lägga mig i hur mina töser sminkar sig eller klär sig, för hur de än gör har jag varit värre :shock: :lol: !
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

miar70 skrev:Speciellt om jag nån gång försiktigt undrar om de måste ha så korta kjolar, eller så kalla skor, eller om de inte kan ta på sig en varmare jacka - mamma, du ska inte säga NÅNTING!!! Tänk på hur du såg ut själv!!!! :oops: :lol:
:lol: :heart:

Fjällan: Dina planer låter lysande: SM-helg i fjällen :!: Jag hoppas du klurar vidare och att alla bitar faller på plats och att du kan dra igång snart!

Jag skriver inte så mkt nu, men läser nog allt här "hemma runt köksbordet", för så känns det i surödlan. Ibland är det minnen, ibland allvar, ibland inte. Som det bör vara runt ett hemtrevligt köksbord :D.

I Jennyland:
Anton har gjort sin andra inskolningsdag. Första dagen frågade fröknarna om han varit på dagis tidigare för han var så hemvan. Idag var han lite sur för att han inte fick rita med tuschpennorna som stod på köksbordet, och för att fruktstunden bara var några äppleskivor (killen kan sätta i sig en hel melon när det är fruktstund :roll:). :D Han snackar så mkt och varje dag tänker jag att det DÄR skulle vara en bra Antonhistoria för forumet Sen glömmer jag bort vad han sa.

Abbe sitter. Och så sover han rätt så gott. Han är i gränslandet mellan att behöva dra ner på dagsömnen men inte orka vara vaken motsvarande länge. I övrigt är han en riktig Personlighet, med charm, humör och butter envishet (som en dubbeloxe sig bör, antar jag?). Han har tagit begreppet gapskratt till en ny nivå - vrålskratt. Det låter väldigt roligt, eftersom han är lätt hes efter ungefär sjuttifemton förkylningar.

Jag är sjukskriven till hälften nu, för förlossningsdepression :(. Att det skulle ta så långt tid för oss att fatta. Tack fjällan :heart: som varsamt men allvarligt fick mig att söka ordentlig hjälp. Brottas fortfarande med tankar som att det nog inte är så allvarligt, att jag gör det besvärligt för sambons jobb, att jag är bara är lat som inte fixar vardagen med ett leende. Nu har jag ett nät av bvc-sköterska, bvc-psykolog och läkare på vårdcentralen som jag hoppas kan hjälpa mig tillbaka till lite mer energi, glädje och hopp. Jag är inte på botten, som jag skrev till Nancy häromdagen. Men jag vill heller inte hamna djupare.

Kram J
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tappra, duktiga Jenny! :( :heart: Och tur att vi har Fjällan i Surödlan! :heart: Nät låter bra. Mera nät åt småbarnsmammorna.

Anton har all rätt att känna sig snuvad på både pennor och frukt. Var tog den frysta mangon vägen till exempel? Bara en sån sak! :evil: :wink: :lol:

Mia vad du hunnit med! :shock: Man skulle kunna tro att du left flera liv i det här liksom. :lol: Fast jag var lite hårdrockig med trasiga jeans och jättehår när jag var ihop med en hårdrockare och lite mer svart och svår när jag dejtade en syntdito så jag är lika god kålsupare jag. Vadå vindflöjel? :roll: Jag får skylla på min unga ålder. :oops:

Gaaaableeeex! Det känns som på den gamla goda tiden när du tittar in. :heart: Jorå, neon och tax känns igen fast jag minns inte att jag levde ut den sidan så värst. Men jag har enorma luckor kan jag erkänna. Vi var ute och åt med Johan igår, Jajas gudfar. Vi startade vårt första band ihop och Johan berättade om alla turer med det där bandet. Jag mest hummade medan darlingen skrattade hjärtligt. Jag lider av nån Alzheimer light för jag kunde varken bekräfta eller dementera allt pinsamt jag tydligen gjort. Kanske just därför? :oops: 8)

Åsa, ecco är topp. Jag - gammal? :lol: När har du datum? Så vi kan nedräkna med dig...

Hej LO, K-ina, Åse! :D

Fjällan vad BRA det blev!

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Tjingeling!

Jag har haft en kompis hemma på besök i helgen. Hon minns mig från ca 12 års ålder... :shock: :roll: :lol: Måste erkänna att många minnen väcktes till liv i våra samtal och att jag hade glömt nästan allt... :lol:

Högstadiet: Jag envisades med en egenpåhittad synth-stil. Svart rock och sned lugg med rakad nacke ingick. Kände mig uttittad och ledsen över det trots att det var självvalt! :?

Gymnasiet: Jag fick höra talas om att jeans absolut var ute på gymnasieskolan så jag lyckades skaffa mig ett par byxor med gubbveck som var HELT rätt. Till dessa bar jag pumps i vitt eller neon + lammullströja (inte Pringle eller Lacoste) och pärlhalsband. viktigast av allt var attacheportföljen! Och jag gick Humanistisk!!! :shock: 8) :lol: :roll: Man skulle kunna trott att det var nått annat - typ!

Universitetet: Humanisten föddes på nytt! Nu mer klassisk tappning: Kjolarna, batiken, kängorna, rött hår osv... :lol:

Jenny! Heja dig!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Åse

Inlägg av Åse »

Hej Jannika och ni andra. Ja, när jag nu ändå börjat skriva här kan jag ju passa på och klargöra min tonårsstil - synthare även jag. Och när jag tänker efter så känner jag mig riktigt stolt att jag trots en rätt låg profil i övrigt envisades med att ha kort nacke med en (1!) decimeter hår rakt upp på huvudet hela högstadiet - och sen samma stuk men några cm kort på gymnasiet. Trots att jag var en sportig typ, haja att det krävdes en del sprej att hålla frippan på plats när man spelade basket - och seglade jolle :shock: Jo, och doc M:s i perioder, vida gubbrallor och gubbskjortor, mycket kajal. Det om det. Nu ska jag sätta mig på balkongen i höstsolen med en kopp kaffe, har just avverkat mitt jobbpass hemma (toppat med lite forum då :oops: ). Har en superlyxig tillvaro där jag är hemma med Joar måndag-onsdag och samtidigt jobbar hemifrån 4 timmar, och sen jobbar på jobbet torsdag-fredag och får umgås med kollegerna.. :D

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: Tur att man kan skylla på låg ålder och ringa erfarenheter ibland. Jag tänker på klädstilarna alltså... :roll:

Åse, det låter som ett griiimt upplägg. Perfekt. Så hade jag det när vi bodde i Sthlm. Visst främjar det jämställdhet, relationen och förståelsen att dela veckan? :thumbsup:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Måste bara smyga in och berätta att det tog många år för mig att fatta vad det där "Synt-hare" var för något. Hårdrockare kunde jag få någorlunda kläm på men den däringa haren, vad hade han med musik att göra???!!! :lol:

Såååå pinsamt när jag förstod. :shock: :oops:

/Kusinen från landet
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:Måste bara smyga in och berätta att det tog många år för mig att fatta vad det där "Synt-hare" var för något. Hårdrockare kunde jag få någorlunda kläm på men den däringa haren, vad hade han med musik att göra???!!! :lol:

Såååå pinsamt när jag förstod. :shock: :oops:

/Kusinen från landet
Men hur pinsamt är det för mig nu då :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: vadå hare :?:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

här är en till som avverkat måååånga stilar, men landar alltid i långa stora kjolar (även nu vid 95kg!) och kängor...och huckle...och håret har vart rakat, kort, blått, rött svart (hela Beckers färgkarta tror jag!) mönsterklilppt och gu' vet allt... men även där landar jag alltid i lååångt ofärgat.

Klipper mig vartannat år eller så, till frissans stora fnissande - det borde ju inte vara möjligt i deras värld. Men si det blir så när man avstår alla produkter 8)

Nya pics på hemsidan idag, från årets sikfiske. Det var en bild där som gjorde mig tvärkär i mina storbarn.. ujuj

Och responsen jag fått - jisses - glädjetårar av rörelse har trillat idag. Jag trodde aldrig...

:heart: Jenny :heart:

Det blir bra
DU är bra

:heart:

/Fjällmor
Åse

Inlägg av Åse »

Fjällmor, vilken underbar bild av syskonkärlek :heart:
Jannika skrev:Åse, det låter som ett griiimt upplägg. Perfekt. Så hade jag det när vi bodde i Sthlm. Visst främjar det jämställdhet, relationen och förståelsen att dela veckan? :thumbsup:
Jess, oss passar det utmärkt. Tidigare delade vi dessutom rakt av, jobbade två dagar var i veckan samt varannan onsdag - då hade vi precis samma koll och ansvar hemma. Nu är min mamma med Joar en dag i veckan och sambon hemma endast fredagar. Det är stressigare för mig nu, men så klart superprivilegierat att J får vara med mormor, och att jag kan jobba delvis hemifrån! Hoppas kunna fortsätta så här i vår, det största hotet är finanskrisen :shock: Vi köpte nämligen större lägenhet, nyproduktion, i februari med inflyttning i december och försöker just nu (tajming :roll: ) sälja vår nuvarande lägenhet. Även om vi räknat med att det skulle kunna svänga på bostadsmarknaden så riskerar vi ju att få väsentligt högre boendekostnader än vi trodde. Därav min kontaktannons om BB-barnomsorg söder om Söder! :wink: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16758
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag håller en tumme för lugn på börsen.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kiki - synt-hare = synthare dvs synthare. en som lyssnar på musik där det finns massvis, MASSVIS med synthar med... 8)

Barnen här har döpt mig till Mamma-haj. :shock: Det trodde jag att min syster var. :roll:

vad kul det är att läsa om allas tonårsperioder! :P Vad ni har varit och vad ni har i bokhyllan - sånt gillar jag... 8)
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Tack Päjvi :lol:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tänkte bara göra er lite avis, om ni nu är lagda åt det hållet ;)

Vi har ätit hemkokt krabba, färska räkor, brie och aioli och druckit BUBBEL =P~ Kollat på fotboll såklart, men stängde av TVn i pausen ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"