Hej rara människor
Tack Gablex för din hälsning

Idag har jag (och gipsade benet) varit på äventyr må ni tro
Vi väckte Leia en kvart tidigare för att hinna bli klara tills det var dags för avfärd. Hann med en stunds ensamlek varpå jag försökte göra mig så tjusig det nu är möjligt... Nåja, hel och ren inunder är väl det som räknas mest antar jag
Med stöd av maken lyckades vi gemensamt forsla ned mig till bilen. Plockade upp mor min som dagen till ära hade uppgiften som "Nanny" åt Leia. Åkte till MVC på Kungälvs sjukhus där jag fick närmast kungligt mottagande

En hel drös med sköterskor/barnmorskor som ojade sig och jag måste nog erkänna att jag njöt lite av ståhejjet
Tog immuniseringsprov, mätte magen och lyssnade på lillasyster. Hon sa inte så mycket men hade fin och stark hjärtrytm

Lite besviken blev jag allt då den läkare jag träffat senast kom och pratade om de Fragminsprutor jag tagit i en vecka. Jag trodde att det räckte nu och så värst kul är det inte att ge sprutor åt sig sjäkv även om man ganska snart vänjer sig. Doktorn ringde till Östra och de tyckte att jag skulle fortsätta med sprutorna ända tills Värnamoäventyret och kanske
ännu längre eftersom kejsarsnittet innebär mycket stillasittande. Det är alltså ökad risk för blodproppar om man är gravid och i princip sängliggandes.

Nu får ni verkligen hålla tummarna för mig att förlossningen inte startar innan 24/7. Det är bestämt att jag skall ta sprutorna vid 20.00 på kvällen just för att det skall hinna gå 12 tim emellan spruta och ryggmärgsbedövning.
Det hade det inte gjort då jag fick Leia och därför var jag tvungen att sövas istället.
Efter BM var det dags för besök hos tandläkaren, två svindlande spiraltrappor upp och ingen hiss. Skam den som ger sig

En krycka, ett rejält tag i räcket och uppbackning av mor och tandsköterska. Väl uppe på mottagningen om möjligt
ännu tjusigare mottagande. Alla var så rara, så omtänksamma så jag blev nästan gråtfärdig.
På nåt vis lyckades jag komma ned för trappan igen. Leia hade haft det furstligt roligt under tiden eftersom tandläkarens mottagning ligger bredvid Kungälvs busstastion. Där finns tjusiga blå bussar och på torget jämte en massa fåglar som går och letar mat. Vem behöver Liseberg när man kan åka till Kungälv...
Tillbaka till sjukhuset och till Arbetsterapin. Fick hjälp att prova ut en rullstol och jag valde en "naturlig frosseribegränsare". Vadan detta

Jo, rumpan min får inte växa en enda centimeter till nu innan snittet för då får jag inte plats i rullstolen 8)

Men den här stolen var nättast, bekvämast och smidigast så den fick det bli
När vi väl var hemma igen var jag så trött så jag inte ens orkade skriva inlägg på forumet och då är man trött...

Måste säga att jag är mycket glad att jag stod på mig gällande rullstolen. Den innebär en helt annan rörelsefrihet och jag klarar mycket mer på egen hand. Bara vissa tillfällen som kryckorna behövs men då hämtar Leia dem åt mig
Tack till dig som läste

Kram från Nancy