Hej!
Hög tid för en uppdatering, känner jag! Här har det hänt grejer, både roliga och mindre roliga, men med SM går ju allt som en dans! \:D/ Vad skulle jag göra utan Barnabokens klokskap i huvudet?
Samuel har fått två tänder, var lite grinig vid båda tändernas framkomst men bara dagtid. På natten sov han som vanligt sina 12 h och nu är han verkligen en Säker Sovare så det bara stänker om det!! Hör bara:
Natten till i söndags blev jag ordentligt magsjuk

...spydde varannan timme hela natten och hade såklart ingen mjölk till den stackaren på morgonen

...eller knappt på hela dagen. Tur att han äter så mycket vanlig mat!!

I måndags var det så dags för Samuel att få sin första sjukdom. Tråkigt, men nu med facit i hand (tror jag iaf) så vet vi ju att han överlever sånt också! Efter långluren skulle vi ta vår traditionella promenad men det första som hände var att han kräktes ner vagnen och gatan och lite till så vi kom snabbt in igen...tur att vi bara hunnit några meter! Men sedan var han hyfsat pigg och åt t.o.m. lite mellis som han fick behålla. Försökte såklart få i honom vätskeersättning enligt konstens alla regler och oroade mig massor för att han skulle bli uttorkad

. Men han lekte på som vanligt och passade på att lära sig åla! =D>
Efter att inte ha ätit ngt mer än frukost och en halv banan på hela dagen så antog jag att jag skulle behöva nattamma för att få i honom vätska och att han skulle vakna urhungrig på natten minst en gång...men INTE, han sov

(troligen med ganska hög feber) hela natten och vaknade blott 15 min för tidigt

=D> Sedan igår mitt på dagen hade han 38.9 graders feber

men därefter sjönk det och idag hade han på kvällen 36.4 och konstaterades frisk!!

Allt gick verkligen bra och han sov förstås mkt längre lurar än vanligt på fm och em igår men idag har vi kört vanliga schemat och framåt kvällen var han superpigg, ålade många meter på golvet =D> och var lika go och glad som innan han blev sjuk. Skönt!! :thumbsup: Nu ska bara pappan piggna till också så är vi tillbaka allihop!
Annars så kan jag bara konstatera att vi har det såå bra!

Samuel är ett riktigt charmtroll (och jag är naturligtvis helt opartisk!) som busar och skrattar och förstår så mycket mer än man tror. Nu när han börjat åla så får vi nog verkligen akta oss!!

Idag låg jag och läste min tidning på golvet och han kom farande och ville prassla med den och stoppa den i munnen...så jag ålade iväg och han efter! =P~

Det var riktigt roligt, det tyckte faktiskt han också. Sedan när jag läst färdigt sidan fick han självklart smaka på denna goda litteratur

. Lite trycksvärta har väl ingen dött av, hoppas jag?!
Så, nu ska jag vila lite. Är lite mjack fortfarande efter sjukan. Men glad att det gått så bra! Borde verkligen ta och göra ett diplom till Samuel (läste den underbara Torsmammas diplom-tråd) när han nu är en sååå Säker Sovare! Är så stolt!!
Kram på er alla fina forumister!