chokladkaninen skrev:Jag skulle inte heller bry mig om ifall 45 min blir 30 - åtminstone inte ifall hon i princip är glad när hon vaknar. På 2-timmarsluren är mitt tips att experimentera med att lägga henne tidigare, kanske 10 min eller upp till en halvtimme beroende på hur ert schema ser ut nu, och se om ni kan tajma in den perfekta sovtiden där hon somnar nöjt och sover hela passet.
Elle skrev:Jag skulle införa ett till mål med gröt. Sedan skulle jag mata på tills hon inte vill ha mer. Hon verkar ju uppskatta riktig mat så haka på och ge henne det och se ersättningen som påfyllnad så hon verkligen blir mätt.

Först och främst, har ni testat ovan nämda tips?
Jag betvivlar inte en sekund på att ni har testat det mesta så jag går själv bet här nu.
Om ni skall SHN:a, vilket ni inte kommer att behöva göra i stor stil, det som kommer att ske är att ni kommer att sätta ramsan en gång för alla. Sova kommer bara hon att kunna göra (än och då fortfarande). Ni inför även väckarklockan som i sin tur blir signalen att NU är det morgon, inte tidigare inte senare.

Att tänka på - attityd krävs till max, hattande får inte förekomma. Hattande kommer med all sannolikhet att fördröja det hela och ni kommer att stå där handfallna (igen).

Läs på ordentligt, förstå ramsorna och dess innebörd.

En rejäl hjälp är att kunna tolka Litens läten/frågor/skrik, om inte annat så LÄR man sig big-time att då om någon gång att tolka dem.
Själv hade jag backat bandet och felsökt. Jag hade
bestämt mig för att nu-sover-vi-i-varsitt-rum (

) så att vi inte stör varandra och hjälpt Liten att förstå att morgon är 07:nånting.
Antecknar ni än? Kan ni gå tillbaka i anteckningarna för att se vad som kan tänkas skilja sig?
Hade jag sen, trots felsökningar och förskjutningar av lurarna á la Chokoninens förslag fortfarande inte fått till det så hade jag SHN:at.
05.40 är okristligt tidigt må jag säga. Vargtimmen big time

. Många har issues med vargtimmen trots att de har SHN:at, skillnaden då är att man skickar en ramsa för att poängtera att natt råder ännu. Bara så att du vet att vargtimma-trassel inte försvinner hux-flux för att man SHN:ar.
Kram bejb och hoppas att fler kommer med inputs!