Igår var vi på restaurang, Som jag skrev tidigare att vi skulle. Vi var lite sena - som vanligt och precis när vi skulle åka och maken ska lyfta i Ivar i babyskyddet så inser han att bebisen är blöt och kladdig upp till armhålorna #-o
Det räckte inte med att byta blöja utan det blev avspolning i handfatet och helt ny utstyrsel
Man är ju inte så nöjd när det händer men efteråt kunde jag ändå vara tacksam över att det hände hemma och inte på restaurangen.
Vi anlände - till slut - 20 minuter sent.
Vi hade laddat flaska hemma till Ivar och han åt innan vi fick vår mat. Efter det gick han och jag runt och hälsade på alla. Han var så nöjd och trevlig, som man ju ska. Kräktes inte på en enda
När vår mat kom började han kinka lite. Vilket innebär att han är trött. Så vi packade ner honom i vagnen, vagnade ett par drag, la filten över sufletten, han gruffade 1 minut kanske, sedan sov han HELA kvällen. Inte ett pip gav han ifrån sig. Han vaknade till hemma, fick en extra nattslurk och sov som vanligt till kl 3.
De andra barnen (två 4-åringar, 7 och 9 år gamla) skötte sig utmärkt. Satt vid bordet när mat serverades. Gick (med lite spring i benen som de försökte behärska) runt och lekte lite och försökte främst komma ifrån den höga ljudnivån inne i lokalen. Att de inte åt så mycket har ju liksom mindre betydelse, eller hur?!
Vi pratade om det igår. Vilken tur att det är rökförbud på krogen numera. Jag hade inte velat vara där med två så små barn - eller inga barn alls - om det varit en tung rökridå dessutom.
Idag har vi varit i skogen! Vi tog med en engångsgrill och ställde den på en stubbe. Sedan gick vi en sväng. Tittade efter svamp och troll, dinosaurier och andra skogsväsen. Maken hade Ivar i bärsele.
Jag hittade fyra (4) trattisar. Och när jag hittade dem tänkte jag att det borde finnas fler, men icke.
Tillbaka till grillen och grillade korv. Vi hade varm choklad med i en termos. och små chokladbollar med till efterrätt. Mums!
Sedan var jag och tränade. Det var skönt! Fokus på fötterna, att förankra fötterna och hitta kraft och balans i övningarna. Nyttigt!
Snart ska jag gå och duscha, sedan blir det tidig
/LO