Så klart jag orkar med dig!!
Börjar likna "kackelforum-varning" på denna tråd fast vi går ju igenom en massa saker som säkert andra har nytta av också
Den där förkylningen låter inte rolig
Har du letat efter lite tips mot förkylning på "mat, mage..." som du inte testat förut?
Tex vicks på material runt vagnen osv som gör att hans näsa klarnar lite?
Det kan finnas två anledningar till uppvaknandet (som verkar varit varje sömncykel):
- förkylningen
dock så brukar ju alla människor börja andas med munnen när de faller i djupsömn så att så mycket borde det väl inte störa så mycket
- mera mat
han kanske inte kan äta lika bra på dagen när han är täppt och därför inte är lika mätt som vanligt?
Vad tror du?
Kan någon annan ta en dag med promenader i vagnen nu på helgen? Och ta med stora killen ut så du får sova?
Eller ännu bättre ta en natt?
Behöver du verkligen svara på de ej högljudda frågorna?
Är du säker på att de är frågor och inte bara nattgnöl?
Hur nära dig sover han?
Har du öronproppar?
Kanske det är dags för mindre trafik och låta honom bli lite arg (men inte ledsen - hör du skillnaden?)
Dina ansträngningar kommer att ge resultat - TRO MIG!
Jösses, jag har ingen koll på vilken vecka jag är inne på med 45 -minuters skarven och flaskan - har tappat räkningen. NU känner jag verkligen att vi är nära. Det viktigaste är att INTE ge upp för då blir sträckan bara ännu längre nästa gång - det vet vi ju båda innerst inne.
Nu är mina lurar bra igen - faktiskt bättre än någonsin.
Jag bestämde mig för att backa rejält!!!! Insåg att så sällan som jag ramsade stora dottern så sällan ska jag vagna.
Sovit inne igår em och idag med öppet fönster och endast en kortärmad body. Ropat till vid sovskarvarna men jag har låtit henne vara och hon har somnat om själv.
Får de flesta nätterna vagna mellan 5-6 och tror helt enkelt det kommer vara så tills tyngre mat kommer in. Begränsar dock vagnandet rejält här också eftersom på "natten händer det ingenting - då sover man".
Tänk pangramsa - backa = pang-vagna - backa
JAAAAA, du SKA sova!!
Jag har bara kört med bröstmjölk i flaskan och igår och idag drack hon 200ml plus banan!! Så ikväll blir det flaskan till läggningen.
Det finns ju flaskor som är mindre. Avent har en liten flaska och Dr Brown har en som är bulligare och kortare variant tror jag.
Jag låter armen under hennes huvud vara avslappnad genom att vila min arm på mitt ben som är upphöjt tack vare en pall under foten. Tror det är viktigt att vara avslappnad i armen annars är det svårt att förmedla en COOOL attityd.
Nappen måste upp i gomen annars retas inte sugreflexen.
Om hon protesterar vilt i 15 min som du skriver - hur kan hon ha ro att äta sedan?! Frans hann aldrig protestera hälften så länge men var sedan så utom sig att han knappt kunde få i sig nåt
Hon protesterade inte hela tiden. Så fort det blev lite för mycket så lyfte jag upp henne mot axeln och "låtsas-rapade". Ibland kommer det också en rap eftersom hon svalt luft när hon skrek. Så upp på axeln och "hoppa" lite med honom så han slutar skrika så fort du känner att DU behöver en paus och sen på det igen när han är tyst.
Det tog 2 veckor innan det lossnade och de sista dagarna har det gått med stormsteg framåt. Precis som många skriver "så lossnar det en dag bara"
Din badrumsstädning - är det för att DU ska släppa koncentrationen och inte lyssna för noga på lillan där ute, eller tror du det hjälper henne att hon hör att du är fullt upptagen men i närheten?
Det är som AW skriver - de sjutton andra barnen man måste ta hand om. Det är ett trick både för att släppa överkoncentrationen samt att de hör välbekanta ljud i bakgrunden dvs världen pågår precis som vanligt utanför.
Du vet - hjärnan bara kan fokusera på en sak i taget. Städar du rummet utanför med full koncentration kan du inte koncentrera dig på honom samtidigt
När vi kurade stora tjejen så vaknade hon för tidigt (som de flesta barn) - mannen och jag var då uppe och städe badrummet kl 5.30 på morgonen många ggr

. Om grannarna såg en skulle de nog tro att man är tokig 8)