Lillasyster har nu blivit nästan fem veckor. Hon har den senaste veckan börjat somna själv i vagnen =D> och vi siktar mot att köra 2-2 rytm, även om det ofta blir 1.5-2.5 men det går ju det också.
Det är dock en sak som vi hade behövt lite råd över. Lillasyster har (som jag sagt innan) envisast med att vara vaken ca 3h sista vakenpasset sen hon var 2 veckor. Det har aldrig varit tal om något kvällstrassel då hon är nöjd under hela tiden. Hon har tillslut somnat, antingen vid flaskan eller nära oss, vilket vi tyckt varit helt okay då hon varit så liten. Men nu när hon börjat somna själv under dagen så hade vi gärna sett att hon somna själv på sista vakenpasset också (vilket hon inte gör!). Vi har också sett de senaste dagarna att hon har varit vaken närmre 3,5-4h under sista passet vilket är alldeles för länge för henne tycker vi. Samtidigt så verkar hon ha svårare att somna in efter ett så långt vakenpass, det går inte alls i vagnen, men nära mig funkar tillslut.
Vi bestämde oss därför igår att vi skulle sätta upp en plan för hur vi skulle göra och då vi också tyckte oss ha sett att efter 1.5h på det sista vakenpasset så verkade hon lite trött kom vi fram till följande:
Vi tyckte det var en bra plan och började igår. Så här blev det:
Så vi fick inte till det alls, jag vet att vi bara försökt en kväll men jag hade gärna fått lite input från er vad ni tycker att vi skall göra då vi inte är helt säkra vad hon behöver.
Hennes sista vakenpass börjar normalt runt kl 18-20 och när hon då somnat vid kl 22-23 så äter hon normalt 2 nattmål och ibland 1 och vaknar sen runt kl 7.30-8. För att krångla till det en aning så går Storasyster på dagis och det hade passat lite bättre om Lillasyster vaknar vid kl 6.30-7 istället, därför ser vi också att kvällarna inte borde bli så långa.
Hon är ju alldeles för liten för ett schema (tyvärr
Men hur gör vi med sista vakenpasset och att få henne att somna där???
Hoppas ni kan komma med lite input och råd.