Hej!
Ja precis kanske skulle ge lite mer information
Ska läsa i BB meddetsamma! Tack för tipset.
Skema:
8 godmorgon - amma/ersättning fram tills 2 dagar sen, nu vägras det så gröt blir det.
9.30 - lillan dödstrött, sover 45
10-30 - äter gröt med fruktpure
12.00-13.30 sova 1.5 timme - iband om vi är ute och går så blir det 2 men sällan.
14.30 äta mat - morotspure liknande, klick smör..
15.30 - trött igen, sover 45 min max, mest 30
17.30 - gröt, ersättning
19.00 - välling/ersättning - precis börjat med välling
19.30 Senast - Godnatt
På dagtid så är hon mkt med mig och följer mig i mina sysslor, dvs ser på när jag lagar mat, hålla i saker osv. med vid datorn - älskar att se skype och hur jag surfar, väldigt fashinerad. Ute i friska luften,i affärer, cafeer, med andra bebisar - allt nytt ser man hur hon tar in och tittar stort och nyfiket. Hon leker även bra själv på matta på mage/rygg, försöka vända sig.
Så, de sista 2 nätterna (sedan mitt inlägg) så har hon slutat amma, totalvägrar helt enkelt och tittar på mig som om jag är galen att erbjuda bröst. Nästan som skeden har tagit över nu när hon äter mat och hon verkar inte kunna ta flaska riktigt (dock på kvällen gör hon det). När hon vaknar brukar hon ammas i sängen men igår och imorse så började hon gråta när hon såg bröstet. Det nya är också att hon inte vill äta på natten (super i och för sig

) har haft en flaska men vill inte ta den heller. Inatt tog hon lite vatten och det var det. Då kan man tänka att hon är vrålhungrig när hon vaknar men icke....igen helt nytt detta för mig! Först när vi går upp blir hon glad och sen äter hon - en portion gröt och lite ersättning fick jag i henne idag.
Hon gnuggar också mkt mkt med saker mot tänderna, ibland när hon druckit flaska så är det som om nappdelen kommer åt hennes tänder och hon börjar gråta.
Vi har börjat lägga henne i egen säng sedan i lördags (dock i vårt rum) och hon verkar sova bättre där än i vagnen men börjar undra om detta är så nytt för henne och gör att hon blir ledsen?
Läggning: Själva läggningen har gått bra, jag har gått in, skrattet till godnattet och lagt ner och ut. Hon har somnat lätt med liten buff och idag helt utan att jag behövde gå in så super. Men sen så vaknar hon efter 30 min och snyftar och det blir snabbt ett skrik. Jag går in och som ikväll då hon inte ville ha mer mat/välling på kvällen så tänkte jag hon är nog hungrig. Börjar ge flaska, hon tar och sen mitt i allt börjar gallskrika. Hon skriker och skriker och jag försöker lugna henne i sängen med buffning, det blir värre, jag buffar på, tårarna sprutar. Efter 5 minuter är hon hysterisk. Jag tar till slut upp henne

och hon fortsätter en lååång stund att gråta hysteriskt. Detta är en flicka som aldrig gråtit mkt innan

känns såklart jobbigt och många frågor i huvudet, tänder som spökar, knip i magen?
Efter mkt om och men (25 min) så lugnar jag henne (gå runt och klappa, prata lugnt) hon äter lite till börjar gråta, äter lite till börjar gråta. Ser att hon är dödstrött, lägger ner buffar och hon somnar till slut.
Som sagt, det är mkt som hänt väldigt snabbt på bara några dagar. Hon var gladare idag men det där gallskriket på kvällarna verkar sitta i.
Igen tusen tusen tack för era kloka råd. Jag ska läsa på BB nu
Kramar