Ångestdriven mor söker ngn som kan tala förstånd med henne

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
aso

Re: Ångestdriven mor söker ngn som kan tala förstånd med hen

Inlägg av aso »

Känner att detta blev en riktig hjärtefråga för mig, så här kommer ett inlägg till, hoppas det kan peppa :heart: .

Jag promenerar också gärna ensam, visst är det härligt, bor ute på landet och älskar lugnet.
frk carlsson skrev:...man skulle dock behöva ngt lite mer frekvent antar jag...men samtidigt får man acceptera att många anser att de har fullt upp med jobb och familj...även om jag tror - och vet - att när man väl tar sig samman så får man så mkt positiv energi etc. nu är det iofs fler än jag som känner att de börjar ta sig ur "bäbisträsket" så kanske blir vi fler här som inser att det är dax för morsorna att ta ett steg fram
Ibland tror jag folk bara ger sken av att ha "fullt upp" :shock: :cry: och kanske delvis är rädda för att någon ska se att de egentligen inte har en så himla perfekt vardag...
Flera som jag går med är småbarnsföräldrar :o :wink: !

Känner du inte för att dra igång någon gemensam promenad (var mest för att visa vad man kan göra med små medel ),
så tycker jag du ska hitta på något annat. Börja en keramikkurs, en fotokurs, en målerikurs, spela innebandy, gå på yoga, ta en matlagningskurs - för att vara ärlig tror jag du kan hitta på vad tusan som helst 8) . Det fina med att ha en "PLANERAD AKTIVITET" är att man dels får något att se fram emot (funkar kalasbra för mig) och dels att de gånger man egentligen inte har lust men sticker iväg i alla fall kommer man hem med ny energi :D !

Jag tycker verkligen du ska skära igenom och hitta en aktivitet i alla fall en kväll varann vecka som bara är din :heart: . Och som bonus kanske du stöter på något nytt ansikte, nya vänner dyker upp när man minst anar och en enda ny härlig vännina kan förändra ENORMT!

:D aso
Z är född 22/3 2011 - introducerade SM vid 3 veckor
frk Carlsson

Re: Ångestdriven mor söker ngn som kan tala förstånd med hen

Inlägg av frk Carlsson »

tack för peppen :thumbsup: jag vet, jag har oxå funderat på ngt som skulle passa mig...vet ej ännu vad det skulle kunna vara men har funderat på körsång faktiskt, här där jag bor finns en liten annorlunda kör som bara sjunger hårdrockslåtar och det verkar coolt - ska faktiskt kolla upp det redan idag och se om de har intag nu eller om man måste vänta tills efter jul. annars löser det sig :wink: jag får ganska mkt utlopp för kreativitet och egoboost gnm mitt arbete oxå, det räcker en lång väg...men jag förstår såklart skillnaden på det (då gör man ju eg ngt för sin arbetsgivare och inte för sig själv) och att ha ett riktigt fritidsintresse (gud, när hade man det senast?)

jag tror oxå att det är som du säger, att folk vill låta busy...eg ligger alla framför tv:n på kvällarna :roll: sen så blir det ju så oxå när "alla" är i småbarnssvängen - att man orkar inte så mkt mer efter att barnen lagt sig. ett tag i livet kanske man måste acceptera det (om man nu verkligen inte vill ngt annat såklart) för jag tror oxå att man gör sig själv olycklig om man ska försöka ha allt samtidigt...såna finns det oxå :wink: :roll: .

men en aktivitet 1 g/v el 1 g v.v - det borde man , dvs jag defintivt klara av :lol: slut på undanflykterna :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"