Nu är det bestämt. Det blir vagningskur på fr o m måndag. Tycket vi gick åt rätt håll i veckan men de senaste nätterna har vi haft uppvak var 2,5 timme igen fast vi persade i vakentid (7) och matintag igår. Eller kan 7-8-veckors ökningen komma redan?
Och så var det det här med napp. Inhandlades för paniktillfällen - mest ute på promenader. Nu har han fått den vid insomning när det gått 15-20 min av bök och stök. Somnar bums. Och spottar ut efter 10 min då jag tar bort den. Men sedan... vaknar i skarven och letar efter den, smaskar på allt men nöjer sig inte med händerna tyvärr.
Han suger så frenetiskt att den åker ut med jämna mellanrum. Och de små händerna bändar ut den av misstag. Har redan hjälpt till 3 ggr under inlägget.
Hur lätt är det att fastna i nappandet? Tänker INTE ploppa i napp på nätterna nämligen. =; Bör jag kanske lägga dem i utevagnen och ha dem där redan nu? Eller behöver han den om han agerar så? Hur starkt kan ett sugbehov vara och vad händer om det inte stillas?
Mellanbrorsan visade aldrig något överdrivet sugbehov så det här är nytt för oss.