Veckan gick superduper bra! Lite gråt vid läggningarna och mornarna blev längre på våran lilla resa

... Morgonen börjar numera tidigast 06:30! *peppar peppar*

...
Hör en morgon hur lilla syster låter "öhh"
Storebror svarar: mmm
Lillasyster: öhh
Storebror: mmm
Så höll de på ett bra tag haha...
Nu är vi åter hemma, nätterna har gått hyfsat. Några uppvak första natten hemma. 1 uppvak andra natten. 1 uppvak igår kväll. Har gått in efter en stund och lagt på filten eller gett en snabb solfjäder.
Men... sen ett tag tillbaks så är läggningarna struliga. Kan det ha med 8mån ångesten att göra? Hon är inte 8 mån än, men snart. Hon blir riktigt ledsen. Vi har samma procedur som alltid, välling, pyjamas, mys och sen gör vi allt för att få henne att skratta. Busa, kittla osv. Hon ler, tjuter och är glad hela tiden, men hon är liksom svår att få att skrattaskratta. Så hon är på gott humör, men när vi vinkar hejdå till lampan och ska läggas i sängen så kommer skriket redan då. Läggs ner, solfjäder och ramsa ut. Idag tog vi till slut upp henne (vilket vi inte gjort på veckor) så ledsen var hon. Ramsar och går ibland in för att buffa och solfjädra en stund. Jag ser inte vad vi gör för fel

Men i regel tar det 20-30 min numera innan det tystnar.
Dagslurar sovs i vagn ute och vid eftermiddagsluren är hon också ledsen, min tanke är att det då är mörkt. Kan det vara det? Kanske ska skippas nu?
Vill gärna få till kvällarna, vi är tillbaka där vi var, står och klamrar sig fast i sängen så man får "bända" loss fingrarna och lägga ner. Spänner sig som tusan när hon ska läggas till rätta. Skriker MYCKET. Vad händer...
Nästa vecka åker vi igen och attityden är kvar, här ska sovas!
Schemat är såhär ff:
7 morgon + välling
8:45 sova 45
10 äta
12 sova 1.5
14 mellis
16 sova 20
17 middag
18:30 välling
19 natti
Kan det helt enkelt vara ångesten? Gråter mycket om främlingar kommer för nära. Om hundar skäller. Och idag när mamma kom ut från duschen och hade blött hår. (mammahjärtat blev lite sårat *snyft*

). Hur kan man isåfall tackla det så vi får bra läggningar?