Sammanbrottet nära...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Vi har fortfarande "problem" med att plutten vaknar för tidigt. Vi är inne på 8:e dagen (natten) nu och av dessa åtta nätter har han sovit en natt rakt igenom :shock: (jättekul, händer aldrig :D ) och någon morgon har han vaknat tidigare, men vi har kunnat plocka upp honom glad inom marginalkvart. När jag tänker efter närmare så vaknade han faktiskt glad i ett par dagar i början av denna period (han har ju lärt sig att STÅ UPP i sängen och det tycker han är jättekul, OAVSETT tid på dygnet...), men därefter har han varit ledsen (ja eller missnöjd vad vet jag) varje morgon och det har inte alls fungerat med varken ramsa eller andra verktyg. Fast när jag tänker efter igen :oops: så fick jag till en omsomning vid två tillfällen under denna period......

Hm....överdriver jag kanske :roll:???? Låt se, vad blir det nu: 2 MYCKET (05.00)tidiga mornar glad, 2 omsomningar efter div verktyg, 1 natt rakt igenom och 1 morgon glad fram till marginalkvart.

LIKVÄL, som alla andra föräldrar vill ju vi att han skall sova fram till God Morgon eller åtminstone vakna och vara glad fram till marginalkvart som FÖRR!!!!! Jag vet, jag gnäller rejält nu, men jag vill ju SOVA :cry: :cry: :cry: (nu får jag hela forumet på mig :wink:)!!!!!!!!

OK, det kan finnas skäl: en släng av åttamånadersångest samt en förkylning med hosta och rinnande näsa som har suttit i de säkert senaste 4 dagarna. Idag har han varit jättehängig på morgonen, gråtit jättemycket och verkar må allt annat än bra. Kanske har han ont i öronen för han tar sig för öronen en del.

I alla fall, vi avvaktar lite innan nästa sammanbrott infaller :wink: och ser om det är förkylningen som spökar.

Betr ljuset i rummet så har vi fått till det nu och det är så mörkt det kan bli (dock ej helt mörkt).

Kan tillägga att jag och sambon är lite oense hur vi skall sköta pluttens för tidiga uppvaknande. Sambon vill ta upp mycket tidigare än jag (pga skrik) och jag börjar ge med mig pga brist på ork. Känner mig otroligt omogen och bortskämd att hålla på och ge upp bara för att man har haft det "så här" i en vecka, men det är ju NYTT!!!! Vi har aldrig haft "problem" förr med detta. Då är det lätt att man blir en sur liten "tonåring" :twisted:

Vi har haft 2 havererade långlurar men det har faktiskt berott på OSS. Vi har rört oss i mycket stökiga miljöer och plutten fixar inte det. Det positiva är att han har klarat av att vara vaken ända fram till God natt TROTS bara en timmes långlur :shock: (av 2 h).

Oj, oj, oj vad jag svamlar. Behövde väl få skriva av mig....

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Bra att du skriver av dej - läs ditt inlägg igen och begrunda. Du har svaren på allt där :wink: !

:idea: Tänk på att det här med shn-kuren är som med allt annat i livet. Det finns ingen ultimat "lösning" på problem.

:idea: Nej, - vad man gör är att man hittar verktyg för att HANTERA problem och det är inte så illa det :wink: ! Alternativet är att saker och ting är ohanterbara och det är ju inget bra alternativ. Därför vill jag råda dej att tänka på att du inte ska ha som mål att LÖSA problem utan målet är att HANTERA dem när de uppstår! Då är man välutrustad i tanken :D !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"