Natt nr 3 med Tildas pappa gick jättebra. Somnade snällt på kvällen, behövde lite buffhjälp och sen ramsa och somnade. Sen gnydde hon lite vid 10-tiden men somnade om, sov till 06.00 då det var lite gny igen och sen somnade om. Hon vaknade själv 06.55!!! Kändes så skönt.
Läggningen nu ikväll (4:e kvällen) gick ännu snabbare och pappa kör vidare i natt också. Det känns helt fantastiskt.
Nu har jag dock lite frågor om dagarna som i det stora hela har gått bra. Tilda äter och är en jätteglad liten tjej hela dagarna. Även om hon var jätteglad innan också så känns hon ännu mer till freds nu, ligger gärna själv på golvet och leker mm.
Men, jag får henne inte att sova sista luren på eftermiddagen...
Hennes schema ser ut så här:
07.00 vakna, jag ammar henne
08.30 frukost, gröt
09.00-10.00 förmiddagslur
11.30 lunch (puré)
12.30-14.00 mitt på dagen lur
14.30 mellanmål, oftast mjölkersättning
16.00-16.45 eftermiddagslur
17.30 middag (puré eller gröt)
sen leka lite med storebror, bada, vi "erbjuder" ersättning som nattslurk vilket hon ofta vill ha
19.30 sova
Men - eftermiddagsluren kl 16 lyckas jag inte helt med.
Alla dagslurar sker i vagnen, hon ligger alltid på sidan och jag har vagnat kort för att sedan ramsa. Hon somnar snällt vid de 2 andra sovtillfällena dagtid med inte kl. 16. Igår kändes hon riktigt trött men ville ändå inte komma till ro, även om jag fortsatte vagna med ganska häftiga rörelser. Tillslut somnade hon 16.40 så då fick hon bara sova 5 min. och det gick bra. Hon var glad när jag väckte henne och resten av dagen.
I dag lyckades jag inte få henne att sova alls. Hon gnällde och gnydde. Efter ca 20 min tystnade hon, jag hade då slutat vagna, och sen låg hon och pratade glatt i sin vagn på balkongen utan att gnälla. Jag tog upp henne efter 45 min och hon var lika glad. Inte ens gnällig när det närmade sig läggning.
Ska jag ändra mitt schema?
Behöver hon inte sista luren, eller är det för tidigt att avgöra? Tror inte jag kan få henne att sova längre vid lunchen som kompensation för hon vaknade av sig själv både igår och idag efter 1 1/2 timme. Vad göra?
Vore jätteglad för lite råd