Hejsan!
7.00 Godmorgon
9.30 Sova 45 min
13.00 - 14.30 Sova 1½ h
19.30 Godnatt
Förslag på schema, och är hon en tröttis kan du ha 2 h långlur och då är det 5 min plus, men 1,5 h är den 15 min minus. Välj vad som passar bäst
Det är en stor "risk" att kvällsläggningarna kommer att bli mycket bättre nu när schemat blir ändrat.
Utevistelse, då är det aktiv utevistelse där hon får vara delaktig i naturen, ligga på snön, lyftas upp mot träden, känna, smaka. Uppleva att livet är en fest!

Så inte bara från vagnen med andra ord.
Ensamlek sker oftast på morgon kvisten, och det innebär att barnet leker själv en liten stund i sin säng. Man har tex ett par leksaker i några olika backar, så får barnet samma back i ca 3 dagar, sedan byts det till nästa back och när alla backar gått runt, så är första backens leksaker som "nya" igen. Från början börjar man med bara 5 minuter, och man hämtar när barnet fortfarande är glad. och man ökar på mer och mer tills man är uppe i tilltänkt tid, och bakgrunds musik är toppen. Läs gärna i BB om ensamleken, det står mycket bättre beskrivet där.
Jag kan berätta hur vi gör iaf. Jag väcker och tar upp gossen, dricker välling i dubbelsängen, busar och myser under täcket. Sen byter vi blöja och tar på oss kläder. Sen går vi in till spjälsängen, plockar fram leksambacken med pompa och stått, lyfter i gossen och tillsammans packar ni upp leksakerna och jag presenterar dom en efter en med glada miner och spännande uttryck, sen säger jag hej då, och sedan leker han nöjt i 1 timme tills jag hämtar honom igen. I bakgrunden har han på skön musik och jag har alltid på babylyssnaren så jag hör vad han pysslar med
Tips tråd på saker till ensamleken:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11480
//Malin