Hallå, nu är jag här igen!
Svårt att välja forum, det var TorsMamma som tyckte att jag skulle flytta hit eftersom vi skulle kura. Å andra sidan är det ju ingen "riktig" kur vi kommer att göra, så det känns som om vi hamnar lite mitt emellan, hm

.
Det var ju ett tag sedan jag skrev, en liten uppdatering om några förändringar som skett:
Gamla problem har mer eller mindre försvunnit och nya har dykt upp. Det jag f.n. undrar mest över är att hon numera har
mycket svårt att komma till ro att sova vid daglurarna, ffa den mitt på dagen. Jag lägger henne (efter lite skoj), och hon ligger lugnt kvar (på mage) utan ett knyst. En period var det så att hon kunde somna in helt själv, så jag lämnar henne så. Efter en kort stund börjar hon dock roa sig själv på olika sätt: Krypträning, eller att bara riva ner skynket och sedan ligga och filosofera, pilla med filten, titta ut genom fönstret. Hon verkar vara hur nöjd som helst. Efter ca 30 - 45 min kan hon låta lite missnöjd, så då har jag brukat ta tillfället i akt att dyka upp, vända på mage samt buffa till ro, då kan hon sova över skarven t.o.m! Det har varit såhär sedan vi tog bort nattmålet (7 jan), jag tänkte att det kanske berodde på att hon inte var van att vara såhär utvilad och att det skulle reda sig själv, men det har snarare blivit svårare och svårare. Schemat är omlagt sedan flera veckor, 12-45-1,5-45:
7:00 Ammas, blöjbyte, klädbyte. 7:45 Ensamlek i spjälsängen. Ca 8:00 Soc delakt i köket.
8:45 Sova 45 min
9:30 Stort mål med olika smakisar + halv potatis (puré), lite bröstmjölk som dryck, blöjbyte. Ca 10:30 Promenad i vagnen (hon uppallad i vagnen, vaken) (undantag vid RUSKväder). 11:00 Soc delakt i köket, oftast, magläge på diskbänken/golv.
11:45 Sova 2 tim.
13:15 Ammas. Ca 13:45 Soc delakt, på golvet med mig, magläge.
15:15 Sova 45 min.
16:00 Hel portion gröt (för 6 mån) + 3 cm banan. Ca 17:00 Umgänge (t.ex. läsa saga), träffa Pappa, bad vissa dagar. 18:00 Bad, pyamas på, nattblöja på. 18:30 Välling (ca 150 - 200 ml).
Ca 19:00 Sova natt
När jag nu sitter och skriver har jag helt misslyckats med att få henne att sova ens en lite stund, hon roar sig i spjälsängen och sovstunden är över om 20 min, vi får se hur det går nu på eftermiddagen! (Vill inte riktigt tro att hon plötsligt inte behöver sova alls, eller hur??)