Det svarta hålet i mitt hem
-
Fjällfolket
men (rätta mig om jag har fel) då pratar vi nog snarare sk. maskhål - inte svarta hål... :-kPäivi skrev:Jag har en teori, tjejer!
Den ena ändan av det svart hålet löper in hos en annan mamma, och där står du och undrar VAR DEN HÄR LILLA PLASTKAMELEN har kommit ifrånmedan jag i min ända saknar bittert just den plastkamelen, och håller i en pusselbit som platsar i ett pussel som i alla fall VI inte har här hemma...
![]()
TroligtJa!
Sannolikt så![]()
/ SF-nörden i Lappland 8)
-
Gäst
Suck, det skulle jag vetat, nu har vi köpt en ny, 100 spänn till. Fanken, jag ska nog kolla här i svarta hålet först nästa gång jag tappar bort något.... Men plast djuren är faktiskt en gåta, sonen älskar dem, men gud vet var de kommit ifrån och snott dem har han itne för det skulle jagliksom upptäckt. Så, jag tror på din teori. Maskhål eller svart hål, maskhål är kanske i och för sig troligt, eftersom de där maskarna kan göra låååånga gångar från norrland till skåneland till finland och tillbaka. Så mansekn har nog hämtat plastlejonet hos Päivi och dumpat det i vår trädgård där sonen fiskat upp dem.
3 fina...2005, 2007, 2010
-
Gäst
Mina barn hade på sig sina jättefina röda bomullströjor, samtidigt, ca två-tre månader sen, vem vet, och sen dess är de försvunna. Grejen är att jag minns inte var vi var nånstans, för jag flänger omkring en hel del. Det kan ha varit i Stockholm, under semestern i danmark, nånstans på min svärmors sommarställe, hos en kompis, helgresan till havet... you name it. Jag gillade verkligen de där tröjorna! HALLÅ TRÖJORNA VAR HÅLLER NI HUS????
...annars är det mest bilen vi kallar för svarta hålet...man bara slänger in pengar hela tiden som liksom försvinner...
...annars är det mest bilen vi kallar för svarta hålet...man bara slänger in pengar hela tiden som liksom försvinner...
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Hi hi, störtkul tråd det här. Har ni hört talas om suddigummitrollet? När jag gick i skolan försvann alltid suddigummit från pennskrinet och det fick en högst naturlig förklaring när jag hörde talas om suddigummitrollet.
Men vad gör man när man tappat bort något som man är helt säker på var man lagt det? En gång ställde jag cykeln vid stationen och lade cykelnyckeln i lilla innerfacket på festhandväskan. Tillbaka från kalaset skulle jag cykla hem, men kunde inte hitta nyckeln, trots att jag var stensäker på att jag lagt den i nämnda ficka, just för att jag ALLTID lägger cykelnyckeln i handväskans innerficka. Efter att ha letat länge och sedemera gått hem gjorde jag en till ordentlig genomgång av väskan. Jag vände den till och med upp ock ned och skakade, men ingen nyckel syntes till...
...förrän jag några månader senare återigen var på fest med samma handväska. DÅ fanns cykelnyckeln plötsligt i väskans innerficka, precis på det ställe där jag var stensäker på att jag lagt den förra gången.
Som tur var hade jag inte fått tummen ur att fixa nytt lås på cykeln, utan den stod kvar på stationen och kunde hämtas i vanlig ordning.
Med detta vill jag säga att det finns en speciell sorts svarta hål, dit vilket saker oförklarligt försvinner för att sedan lika oförklarligt dyka upp igen!
Men vad gör man när man tappat bort något som man är helt säker på var man lagt det? En gång ställde jag cykeln vid stationen och lade cykelnyckeln i lilla innerfacket på festhandväskan. Tillbaka från kalaset skulle jag cykla hem, men kunde inte hitta nyckeln, trots att jag var stensäker på att jag lagt den i nämnda ficka, just för att jag ALLTID lägger cykelnyckeln i handväskans innerficka. Efter att ha letat länge och sedemera gått hem gjorde jag en till ordentlig genomgång av väskan. Jag vände den till och med upp ock ned och skakade, men ingen nyckel syntes till...
...förrän jag några månader senare återigen var på fest med samma handväska. DÅ fanns cykelnyckeln plötsligt i väskans innerficka, precis på det ställe där jag var stensäker på att jag lagt den förra gången.
Med detta vill jag säga att det finns en speciell sorts svarta hål, dit vilket saker oförklarligt försvinner för att sedan lika oförklarligt dyka upp igen!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
-
Gäst
Udda strumpa söker partner...
Förutom det är det leksakstelefoner som försvinner
Efter att i 1/2 år ha letat överallt (trodde jag) efter sessans leksakstelefon gav jag upp och köpte en ny likadan fast annan färg. Det dröjde bara några veckor så var den oxå borta 8-[ . Ytterligare ett halvår senare hittar jag den första på ett helt osannorlikt ställe, men letar fortfarande ca 1 år senare efter den andra