Det svarta hålet i mitt hem

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Det svarta hålet i mitt hem

Inlägg av Gäst »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Hur i hela h-te är det MÖJLIGT att saker bara FÖRSVINNER utan att någon är skyldig?!

Gossen hade (dåtid!) en fin liten ask med plastdjur. Den lade jag undan på hans högsta byrå eftersom han inte har varit intresserad av att leka med dem. NU skulle intresset finnas - jag ser på kyrkis att det är plastdjuren förutom dockorna som åker fram. Nöjd tänkte jag i måndags - "vad bra, då plockar jag fram hans egan plastdjur nu, hans ensamlek behöver ändå förnyas."

Men den asken är naturligtvis puts väck - har aldrig funnits, bara en phantasma i min hjärna... :evil: :evil: :evil:

Jag har

:arrow: gått igenom HELA barnrummet tre gånger, alla lådor, alla hyllor, hämtat stolen för att nå den högsta hyllan, asken finns-inte-där.

:arrow: gått igenom HELA huset fullständigt metodiskt rum för rum - kikat i varje byrålåda, varje hylla, varje skänk, kollat torktumlaren, städat i förrådsrummen, kollat ugnen, kollat alla ställen dit han når och alla ställen dit han inte når. Det finns inte ett ställe i det här huset där jag inte har letat och borta är det!

Vi har inte varit iväg någonstans, och även om vi skulle iväg så är plastdjuren det sista jag skulle plocka med mig till honom eftersom han varit totalt ointresserad av dem fram tills nu.

:evil:

Jag blir galen på att tänka att jag har en hel hög med leksaker som han skulle älska att pyssla med MEN DE GÅR INTE ATT HITTA :!:

Nej, han har inte burit dem med sig ut, för det skulle jag ha märkt, vi går alltid ut tillsammans.

Hur i hela h-te kan saker bara försvinna så där *puff* borta - och varför är det aldrig de där onödiga grejerna som GÄRNA skulle få försvinna som INTE försvinner, varför är det alltid de där som man verkligen skulle vilja ha som plötsligt är borta?

SUR :!:

:evil:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Enkelt - ni har såklart också mucklor hos er!

När vi flyttade från lägenhet till hus för fem år sedan var jag själaglad, för då tänkte jag mig att en massa försvunna saker skulle komma fram, men icke så! Och vi kan bara konstatera att mucklorna har följt med flyttlasset... :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

mucklor..? :shock:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Läser ni inte Pettson & Findus hemma hos er? :shock: :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, vi läste "Farbror Fedja, katten och hunden." :heart:

Och DEN har alla svenska barn hört talas om eller hur..? 8)

:P
Ewa

Inlägg av Ewa »

8) :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D ... och så läste vi "Uppo-Nalle" av Elina Karjalainen! :heart: Åhåhååå, Uppo-Nalle, och den sjungande fågelhunden, som bara kallades för "Den Sjungande"... :heart: Han skrev dikter också, Den Sjungande, och Uppo-Nalle skrev små sånger. Om pannkaksdagen, som var torsdag. Och så bodde de vid havet (så klart, Nallen hette ju UPPO-Nalle,) och flickan i sagan hette Reeta. :heart: Och Reetas pappa jagade med Den Sjungande, fast det var lite svårt, för han skulle ju alltid sjunga... :roll: hunden.

Jag skall plocka fram mina gamla Uppo-Nalle! :D Snart är Hugo så stor att man kan läsa för honom... :heart:

DÄR blev jag på bättre humör! :lol:

Hm, mucklor..? Är det nåt att ha..? :roll:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Om du inte hajar det där med Mucklor... Kanske du har läst Lånarna av Mary Norton??? :D Snaaaart vet du allt om Mucklor! Promise!!! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi har en Pettson och Findus - film där Findus skriver ett brev till kungen. :D Hugo orkar inte riktigt titta på hela än, men i den springer det omkring en massa konstiga småfigurer och pysslar med sitt :roll: är DET mucklor..? :shock:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Oui! Och dom är där hela tiden och det är bara Finus som ser dem!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

http://www.pettson.gammafon.se/nyvanster.htm

Som knytt och skrott faast på svenska. :D
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

I vårat svarta hål försvinner allt. Det senaste är en jättefin stickad kofta med tillhörande mössa som min mamma gjort till senaste nytillskottet. Hon höll på med den under hela min graviditet, repade och gjorde om flera gånger. Hon kom hit med den strax innan han föddes. I en fin påse låg den och sedan dess har jag inte sett den. Jag minns inte ens att jag packat upp den. Jag misstänker starkt min man som är alldeles för nitisk i att slänga saker och plocka undan (märk väl; HAN kallar det städa, men jag menar att han bara flyttar på saker. Man hittar aldrig något). Jag tror att karlskrället slängt påsen eftersom koftan var så lätt att han inte märkte att den var däri. :roll: Gissa om det var pinsamt att erkänna "borttappningen" för morsan... :oops: :roll: :shock:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mucklor, grundkurs A. 8)

Puffis, jag vet, jag vet... :roll:

Saker och ting slängs "för att påsen var ju tom" :shock: försvinner "men jag lade den ju DÄR ( för ett halv år sedan... :roll: )", och *poff* förvandlas till saker som ingen har köpt eller fått: är den DIN :?: - Har aldrig sett. Måste vara din. - JAG vet inte vad det är!

osv.

:shock:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Känner igen det där med det svarta hålet... :? :twisted:
Fast jag kan nog, som Puffis, skylla en del på sambon... Han flyttar dock inte bara på saker, (det är jag som gör när jag städar... :roll: :oops: ) utan han slänger.

Jag kom hem häromdagen och mötte ett åskmoln som FÅTT NOG, som han sa...Han hade gått igenom och städat tjejernas rum, och fått ihop en hel sopsäck med vad han kallade rent SKRÄP.
Jag ställde säcken lite åt sidan för att gå igenom den en annan dag, för att se om jag höll med honom.
Några dagar senare tog jag tag i säcken. Och konstigt nog, och för en gångs skull höll jag med honom :!: Av alla dessa meningslösa prylar var det bara 3 saker jag tog tillbaka. En säng jag själv snickrat i träslöjden till min Mon-ChiChi-docka, en bruddockklänning svärmor sytt, och en liten anteckningsbok, som Clara börjat skriva en saga i "Det var en gång ett hjärta med stjärnor i..." HUR kan man slänga något sånt :shock: :wink:

Jag är en samlare av stora mått...Och de flesta gångerna är det nog tyvärr så att det är jag som förlägger/slarvar bort saker.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag har en teori, tjejer!

Den ena ändan av det svart hålet löper in hos en annan mamma, och där står du och undrar VAR DEN HÄR LILLA PLASTKAMELEN har kommit ifrån :roll: medan jag i min ända saknar bittert just den plastkamelen, och håller i en pusselbit som platsar i ett pussel som i alla fall VI inte har här hemma... :roll:

Troligt :?: Ja!

Sannolikt så :?:

:!:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"