Inför magläge!!!
Solfjädern har för oss fungerat som utmärkt "krisverktyg"
Nytt schema - vaknar oftast efter 30 min...
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Har du tänkt på hur "lycklig" en sköldpadda är som hamnar på rygg på sitt skal, oförmögen att förflytta sig och därmed oförmögen att överleva
Läs gärna februarikrönikan och för Guds och din lille pojkes skull, lägg honom på mage
Mörklägg sedan och du kan ta med honom vart som helst.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej och TACK för er respons
!
Jag läste Annas februarikrönika och har bett sambon göra det också. Jag förstår till fullo det konstiga i att lägga barnet på rygg. Samma dag som jag läste krönikan började jag med att lägga junior på mage när jag lägger ner honom på filten.
Betr sova på mage så har jag bett en kompis i Sverige att kolla upp andningslarm. Vi vill inte lägga junior sovandes på mage nattetid innan ett larm är ordnat.
Tack igen!
Kram
Kristin
Jag läste Annas februarikrönika och har bett sambon göra det också. Jag förstår till fullo det konstiga i att lägga barnet på rygg. Samma dag som jag läste krönikan började jag med att lägga junior på mage när jag lägger ner honom på filten.
Betr sova på mage så har jag bett en kompis i Sverige att kolla upp andningslarm. Vi vill inte lägga junior sovandes på mage nattetid innan ett larm är ordnat.
Tack igen!
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
hej
Jag har fått berättat för mig att när barnet på egen hand kan vända sig till magen behöver man inte oroa sig ( detta då många undrar om de måst gå upp pånatten och vända tillbaka barnet på rygg om det rullat över i sömnen
)
MIn dotter sov på rygg
(faktiskt rikitgt bra) tills hon vid fyra månader började vända sig självmant till magläge på natten
I japan där allt tekninskt finns borde det väl finnas andningslarm ?
Jag har fått berättat för mig att när barnet på egen hand kan vända sig till magen behöver man inte oroa sig ( detta då många undrar om de måst gå upp pånatten och vända tillbaka barnet på rygg om det rullat över i sömnen
MIn dotter sov på rygg
I japan där allt tekninskt finns borde det väl finnas andningslarm ?
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)