Mår så ILLA !!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej Sessan.
Eftersom du läst friedas tråd så vet du jag oxå mådde fruktansvärt illa.Blev sjukskriven 7månader av graviditeten eftersom jag senare oxå fick sån enorm halsbränna av ALL mat så jag kräktes hela tiden ut.Vaknade på natten av halsbränna så jag fick gå upp och kräkas.Det var fruktansvärt!!!
Det jag åt första tiden var att försöka få i mig jordgubbar när säsongen var och det är den ju nu.Innehåller mycket järn och cvitamin så man blir lite piggare iallafall.
Jag fick även lergigan utskriven och tog tabletterna i ca 2-3veckor på kvällen.Det är inget att rekomendera i första taget då jag blev så trött så det var sängen iprincip hela dygnet för mig.Min sambo fick vara hemma och ta hand om Jacob då jag inte orkade.
Hårt bröd,juicer,lakrits,frukt,grönsaker,mineralvatten,yougurt,fil var det jag levde på.
Det är etthalvår sedan jag mådde dåligt men jag lovar att nu har jag glömt hur illa jag mådde.Jag vet bara att jag mådde dåligt men inte själva känslan om du fattar...och det är värt det jag lovar.Nu har jag en liten Liw som sover så gott i sin säng och det var värt varje sekund av illamående.
Jag vet precis hur du känner dig men tänk som så att "om ett år från nu så är allt över,bara ett år för det går fort"
Kram och grattis till bebben i magen.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej Sessan!

Kall o'boy är en hit även här :thumbsup: :lol: och mammabyxorna är på sen några veckor... så skönt att läsa att vi är flera!

Min mormors klassiska tips vid grav.illamående är skorpor i mjölk...det har jag fått behålla alla gångerna, kanske värt att prova?

Stor grattiskram! :heart:
/Fjällmor
Sessan

Inlägg av Sessan »

Hej alla !

Det är med sorg jag säger att jag inte kommer att hålla till på denna sidan ( denna tråden) eftersom jag idag var tvungen att göra en abort.

Läkarna ställde mig inför faktum - Antingen fortsätter du din grav och då kan vi inte garantera ditt liv eller så lägger vi in dig på sjukhus i 9 mån och inte heller då kan vi garantera ditt liv.

Valet blir ganska enkelt när man inser att man har en liten prinsessa hemma som är 17 mån och inte har bett om att få ett syskon som troligen kommer att göra så att mamma blir en ängel.

Skälet är min hjärtsjukdom. Förra ggn jag var gravid så sa jag att om det var det sista jag gjorde så skulle jag föda ett barn - så egoistisk kan jag inte vara i detta läge.

Fler tankar och funderingar kommer att komma och då skriver jag i Klagomursforumet.

Kram alla / Sessan stolt mamma till Saga 0601 som är världens finaste
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:cry: :cry: :cry:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Sessan,

vill bara skicka mitt djupa deltagande och en stor kram :heart: Är så ledsen för din skull :(

Hälsningar från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:( :cry: :(
Ibland far livet fram lite för hårt med oss...
:heart: Varma kramar :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Åh Sessan.... :( Mina varmaste tankar till dig. Ett självklart val.

Kram Jannika
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

:( :( :( :( :( :(
Ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"