Hejsan. Det låter som att din lilla tjej precis som min kille inte har fått in att man ska sova längre än ca 30 min. Jag VEEET precis hur det är!!!
Nr ett, låt kortlurarna vara och plocka upp när hon vaknar för det som behöver ta i tus med är den långa luren. Jag har en 30minuters kille, alltså han har istället för 20min skarven har han 30min, så jag la 2 timmar långlur och 2 st 30minare.
Nu när långluren funkar så funkar kortluren också(jag har gått ner på 2 lurar) och jag får väcka han båda lurarna. Helt underbart!!!
Nr två: Hjälp till så lite som möjligt vid insomning och även om hon ligger på mage kan det vara bra att täcka suffletten för din skull. det är lättare med attityden och man inte ser sina lilla gounde kämpa emot för då börjar

lyssna istället för öronen! Iallafall för min del.
Ju mer hjälp dom får vid insomnadet dessto mer hjälp krävs för att få ett omsomnande.
Jag tycker att hon behöver en mini-dagskur, se lathunden och gör enligt den alla moment fast med dagslur istället för natten alltså...
Jag gjorde inte en mini-dagslur och jag ska berätta hur jag gjorde (jag tror inte att en diplomerad SHN-kuren skulle ge dessa råd) men jag delar med mig så vet du vad som funkade för oss!
Eftersom detta inte bara är ett strul utan barnet ej har fått in i sin hjärna hur länge luren ska vara så måste, så måste barnen först och främst få in att luren ska bli länge.
Så här gjorde vi. Jag är noga med skrattet till gonattet medans jag klär (ser till att ytterdörr står öppen och babylyssnar är på plats och påslaget så det bara är att rulla ut vagnen direkt man lagt ner, busat lite i vagnen och täkt sufletten. Jag sätter in bromsen och vagnar INGENTING! utan skakar 3 skak i sidled och ramsar. Eftersom dom i regel är så trötta när det är sovdags så somnar dom ganska fort (nu för tiden hör jag att han andas tyngre redan på andra ramsversen) men första dagen vart det lite protester, eventuellt en bekräftelse ramsa kan behövas.
Sedan vid uppvak så for jag snabbt fram till vagnen och vagnade till han somnat om och slutade inte efter 2-3 min och avslutade med en ramsa. UTAN jag fortsatta vagna tills djupsömn som infinner sig efetr 10min(första dagen tog det lååång tid att vagna tills sömnen infann sig (jag vet vagningsträsk) och gick därifrån då, detta upprepades så många gånger som det var nödvändigt, ibörjan kunde han vakna var 20:e minut alltså vagna 10min och vara ifrån 10 min för att sedan tillbaka 10 min..Redan efter andra eller tredje dagen somnade han om inprencip direkt jag började vagna vid uppvak, och då blev även uppvaken färre 1-2ggr på 2h lur. Och efter ca 2 veckor hade han ju fått in att han ska sova vidare fast var ju van vid en del hjälp från mig, men då började jag backa och bara bemöta med ramsan vid uppvak, INGEN VAGNING ALLS! Första dagen med bara ramsa tog det 45min att få till en omsomnande med bara ramsa och man ska vara lite snål med den. Och andra dagen tog det 20 min att få till ett omsomnade, tredje dagen tog det 3 min..och nu sover han antingen hela 2h luren eller vakanar 1-2 ggr men sövs om med hjälp av ramsa. MEN komihåg det är ingen ide att ramsa en arg unge utan avvakta då till hon börjar lugna ner sig och är mottaglig för ramsan. ibörjan körde jag oftast ramsanx6. Och ramsan ska komma djupt från magtrakterna så tryck på ordentlig, alla tonlägen och styrkor. kunna överösta henne när det behövs!
Nu blir det ju nästan att jag råder dig att gå ner i vagningsträsket för att sedan ta dig ur, och du får göra som du vill men denna omväg fungerade för oss och har man hållt på i 7 veckor så kanske man tar en omväg för att hitta rätt väg.
Jag villebara berätta att ibland så får faktiskt vägarna vara lite krokiga för att komma dit man vill
Skäll inte på mig nu alla dipl.SHN kurare, men detta har verkligen HJÄLP oss!!!