jag tänkte att jag skulle få era synpunkter på en sak...Det är ju det här med mellanmål..alltså vi har som inga mellan mål just nu, tror ni han klara sig eller ska jag peta in ett mellis?
7.00 God Morgon

amma
8.30 Grötfrukost och smaka allt möjligt från övriga familjen
10.00 - 12.00 sova 2H
12.30 lunch amma, kött och grönsakspure´+ 100g fruktpure +vatten
15.30 - 16.15 sova 45min
16.30 1,5port gröt, 100g fruktpure, amma, vatten
18.20 mosad banan, amma
19.00 sova natt
Det jag funderade är om man skulle peta in ett liten mellis 14.00 typ bara lite fruktpure eller en liten smoothie och flytta fram middagen till 17.00.
Vad säger ni alla duktiga mammor (och pappor)
Vällingtips: Widar var jättesvår att få att dricka välling.. tillsist blandade jag i lite päronpure (sött men bättre för tänderna än socker) och minskade ner succesivt på...
Provade välling i morse istället för gröt med pure i, det gick ned iaf 50ml,

dricker era upp 240ml? Om man ger välling till mellis vad kan man räkna med ska gå ner, 120ml kanske?!
Har en lååång lista med förslag till lösande/stoppande kost om någon vill se.
Det här är ju super bra att ha, då vet man vad man ska ösa på med, när
Tor började med välling runt 5 mån. Men välling var/är inte det godaste. Den enda gång jag får i honom välling är till mellis och då har jag hällt upp 100ml välling och 5-10 ml rapsolja, värmer väldans varm och packar in i en fleece mössa.
Sen ut och bli lite lagom rosig om kinderna och äta vällingen i 3ans pip på flaskan.
Ger du då vällingen i vagnen eller tar du han i famnen sittandes, eller i "ammnings position"?? VaVaVa??