Hej igen!
De senaste veckorna har flutit på bra.
Visst kan vi behöva gå in någon natt och vända rätt men det blir inte ofta. Med ordentlig varm pyjamas på vaknar han heller inte när han sparkar av sig täcket utan lyckas för det mesta somna om själv.
Men självklart är det alltid något
Freddy har börjat vakna tidigt på morgonen. Redan vid sexsnåret.
Inte alla dagar, men någon gång då och då.
Jag vet att det är mörkläggningen som strular för det är väldigt ljust där inne redan vid fyra på morgonen.
Vi har persienner, mörkläggningsrullgardin med kardborre och en skena med tjockt mörkläggningstyg.
Dessvärre räcker det inte till. Vi har även provat att addera folie på fönstret utan resultat.
Rummet är dåligt planerat med fönster från golv till tak inklämt mellan två garderober. Morgonsol på det
Nu vet vi inte vad mer vi kan göra.
Visst kan han somna om på morgonen, men det tar sin lilla tid och det blir flera uppvak för han tror ju att det är morgon.
Vi bor i hyresrätt och kan tyvärr inte göra hur mycket ändringar som helst.
Att byta sovrum har vi provat med men då gick inte vår säng in i hans rum som är långsmalt. Plus att vårat fönster är minst dubbelt så stort så även där slinker ljuset in. Kanske tom mer än i hans rum.