Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade något om lillen, men man kan sammanfatta hans senaste månad med SJUKDOM.
Öroninflammation-Kräksjuka-Förkylning-Förkylning med feber- lunginflammation. Lilla stackare. I dag såg jag på blöjan att han verkligen har blivit smalare, jag fick liksom fästa båda flikarna över 4an och inte en centimeter ifrån som innan.
Just nu är vi på dag 4 efter hemkost från sjukhus där han fick vårdas för lunginflammationen. I dag är första dagen han fått behålla all mat så nu hoppas jag att resten rättar upp sig också.
En världsmästare på att sova som han alltid varit har faktiskt fått kasta in handduken och be om mat om natten i två perioder. Först efter kräksjukan som aldrig gav med sig och nu när han inte kunnat äta så mycket åt gången utan att kräkas. Men vi kämpar på tillsammans. I natt åt han bara en gång och somnade sen direkt om som en stock.
Dagarna är däremot helt upp o ner. på sjukhuset sa de att han nu kommer att vara väldigt trött, kanske i flera veckor, och att det är viktigt att han sover mycket, så mycket han vill. Problemet är bara att han verkar inte "vilja" alls.
I dag: 10 minuter på morgonen och 45+45 (med 30 min gallskrik emellan). Och alla läggningar är SKRIK. Men vi försöker vara förstående. Med inte helt proppmätt mage är det inte lätt, sen övertrötthet som föder övertrötthet. Han orkar ju egentligen inte så mycket, men jämfört med hur det var för ett par dagar sedan verkar han tro att ha är Stålmannen med outtömliga resurser. Han är helt speedad när han är vaken vilket gör honom ännu tröttare. Vi ger honom rejäla chanser till vila mellan sovpassen, och ger honom även chansen till en eftermiddagslur som han aldrig somnar på.
Det är lite som att börja om, igen, men fördelen är att vi vet att han snart är tillbaka bara vi tar det lugnt och matar på så mycket vi vågar.
men bortsett från sjukdomar och sömnstörningar så är det en helt fantastisk liten kille som blommar ut i nya skepnader för varje dag. Jösses vilken utveckling! Jag ska erkänna att jag trodde att han skulle bli en karaktär med lite mer modest humör jämfört med sin sprudlande syrra. Vi tyckte att han var lite gnällig (mina vänner fattade inte vad jag pratade om) och verkade helt bli buren. Ha ha ha, det var tider det! Tänk när mitt ansikte var det bästa på jorden och jag fick kyssas hela dagarna med en varm och gosig kille. Nu är jag mest i vägen. Eller, nu är jag mest ett redskap. Och såklart någon man kan SNACKA med. Han låter tha tha tha (gött läspande th ljud) och skrattar högt med sin goa hesa röst när han ser någon, även om det bara var 10 sekunder sen vi sågs senast. Han har alltså ett helt fantastiskt humör och gnället kommer jag inte ens ihåg när jag hörde senast.
Kul är det med en 8 månaderskille!!!