Lillasyster har anlänt!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
SaraMilana

Re: Lillasyster har anlänt!

Inlägg av SaraMilana »

Tetz skrev:Traska ner till guldsmeden i centrum (mitt emot Swedbank), han har fina grejer! :D Riktigt kunnig är han också. Jag sneglade på din förlovningsring sist vi sågs och jag tror vi har samma smak :wink: Vigselringarna som jag ska hämta ut i helgen är i stål (vi byter ringar båda två, och jag vill bara ha en) http://www.vigselbutiken.se/stal/flemmi ... 34-57.html
Oooh, bra tips om guldsmed! Jättefina ringar ni valt utl! Jag gillar min förlovningsring men har tröttnat på materialet (titan) som liksom varken passar med guld eller silver och kommer byta ut den mot en liknande i vitguld. Jag hävdar att bäst-före-datumet på förlovningen har gått ut (för över fyra år sedan) och då måste man byta. :mrgreen:
Tetz skrev:När jag slutade buffa började hon själv studsa med rumpan och sa "THA THA THAAAAA" :lol:
:lol: :lol: :lol:
Tetz

Inlägg av Tetz »

SaraMilana skrev:Oooh, bra tips om guldsmed! Jättefina ringar ni valt utl! Jag gillar min förlovningsring men har tröttnat på materialet (titan) som liksom varken passar med guld eller silver och kommer byta ut den mot en liknande i vitguld. Jag hävdar att bäst-före-datumet på förlovningen har gått ut (för över fyra år sedan) och då måste man byta. :mrgreen:
Tack! :D Min nuvarande ring är också i titan och från 2007 så jag förstår precis :mrgreen: Min plan är att byta ring kanske vart femte år så jag lägger ingen förmögenhet på denna ring.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Tetz

Inlägg av Tetz »

Min lilla bebis är redan nio månader :D Sover som en gris gör hon för det mesta, men de senaste morgnarna har börjat lite väl tidigt. Hon sover bara två lurar sedan åtta månaders ålder (12 + 45 + 1,5) men nu är det dags att minska första luren till 20.

Jag är så imponerad av denna lilla människa. HON GÅR! Kryper för det mesta när hon ska någonstans, men ställer sig upp hela tiden. Igår slog hon rekord med hela sex steg =D> Inte ramlade hon då heller utan satte sig ner hyfsat kontrollerat.

I helgen var vi på kalas och vi hade tänkt åka hem kl 19 och låta ungarna somna i bilen. Men kalaset var så trevligt att vi bestämde oss för att stanna :D Ingen gos (snutte) hade vi med oss, men som tur vagnen. Jag lånade en massa plädar och bäddade gosigt i vagnen och tog en liten dockfilt som gos-vikarie. Mitt i vardagsrummet bland prat och skratt somnade hon utan ett pip till ramsan. Ett litet uppvak efter 45 minuter där hon inte sa nåt, men fick en viskande ramsa eftersom omgivningen var nåt helt annat än vanligt.

Sedan sov hon tills vi åkte hem :thumbsup:

Den lite större människan hade inte tid att sova, för hon fick sitta mellan 9-åringarna och äta ostbågar och titta på film 8) Hon var vaken till 21.30 och så länge har hon aldrig varit uppe förut. Men det gick riktigt bra och hon sov sedan till kl 08.

Jag är bra mycket coolare den här omgången 8) Det här upplägget hade jag inte kommit på tanken att ha när Stora var bebis :roll: :lol:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
videunge

Inlägg av videunge »

Åh så mysigt! :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Heja Lillasyster! =D>

Vad härligt med kalas för hela familjen :thumbsup: Coola tjejer med cool mamma 8) :heart:
emu

Inlägg av emu »

Hej! Hur går det med lilla illbattingen, har hon börjat gå än...? Och säkert springa också och göra kullerbyttor? Häftigt att hon varit så snabb på grovmotorik!
Nelly f. 28 maj 2011
Tetz

Inlägg av Tetz »

Så blev hon ett år, vår älskade lillasyster :heart: För några veckor sedan märktes en stor förändring hos henne och det var uppenbart att hon slutat vara en bebis. Helt plötsligt har hon en vilja av stål och hon kräver verkligen att få vara med.

Den största idolen är självklart storasyster :wink: Hon vill helst inte vara någon annanstans än med henne. Ibland tycker storasyster att det blir lite för mycket och stänger in sig i sitt rum för att lägga pussel, och då står lillasyster utanför dörren och vrålar och bankar... Det underbara är att det inte hinner gå mer än några minuter innan längtan är ömsesidig :heart: Då öppnas dörren och den lite större handen tar tag i den mindre och leder lillasyster in i rummet. Sedan stängs dörren mitt framför näsan på mamman! :shock: "Vi vill faktiskt vara ensamma!" :roll: :lol:

Att en så liten människa kan förändra en hel familj, det är helt fantastiskt! :D Hon har gjort mig mer ödmjuk och tolerant. Det krävdes ett andra barn för att jag skulle förstå standardmodellen PÅ RIKTIGT. Hur genial den är i all sin enkelhet och i hur många former den kommer.

Vår första tid tillsammans var väldigt svår. Men OJ vad vi tagit igen det! Dagarna har haft en skön lunk med mycket bus och skratt, och nätterna har varit lugna och tysta. Lillasyster är en betydligt säkrare sovare än sin syster, och vi har oftast mååånga veckor på raken utan ett endaste litet uppvak =D>

TACK alla underbara människor som stöttat oss längs vägen, både med konkreta råd och med en vänlig hand på axeln :heart:

Sist men inte minst ett innerligt tack till Anna Wahlgren :heart: Jag blir varm i hela hjärtat när jag tänker på allt du hjälp mig med. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Grattis stora ettåringen \:D/ :heart: \:D/
Tetz skrev: Det underbara är att det inte hinner gå mer än några minuter innan längtan är ömsesidig :heart: Då öppnas dörren och den lite större handen tar tag i den mindre och leder lillasyster in i rummet. Sedan stängs dörren mitt framför näsan på mamman! :shock: "Vi vill faktiskt vara ensamma!" :roll: :lol:
Ja, länge leve syskonkärleken. :heart:
I morse fick jag se en härlig variant här hos oss, Mellanbror var mycket arg på Storebror och skrek "jag är inte din kompis!" :evil: varpå Storebror direkt blev helt lugn och sa "Men du, vi är ju bröder, BRÖDER :heart:, vi kommer alltid att vara kompisar:" Och Mellanbror lugnar sig direkt och svarar nåt i stil med "ja just ja, det är ju så det är". Sen lekte de vidare tillsammans, i lugn och ro.

Och tack själv Tetz :heart: för att vi fått följa med Lillasyster under hennes första år. Så härligt att se hur bra det kan bli trots en jobbig start.

:heart:
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Stort grattis till fina Ellen och tack för att vi fått följa er både på nätet och "live"! :D :heart:
Irmasmamma

Inlägg av Irmasmamma »

:heart: \:D/ :heart: :-({|= :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"