Hej!
Förbereder mig för SHN-kuren genom att läsa boken om och om igen. Känner mig trots det inte säker på huruvida jag kan få sonen att sova i vagnen under dagsluren, utan att vagna. Tycker att vagnen är för smal för att lägga honom på mage, då han nog får svårt att ta ner armarna om han vill. Kan han ligga på rygg? Han brukar somna under promenader, men då av vagnens rullande. Brukar dock sova vidare även om vagnen stannar och står still ett tag. Eller är det bättre att han sover inne istället? Hur ska jag göra?
Tacksam för svar.
"Måste" jag vagna?
Han kan visst sova på rygg i vagnen men täck då för sufletten med ett mörkläggningstyg (luftgenomsläppligt) och om han brukar sova i vagnen vid promenad kan du ju promenera vissa lurar...och jag är aldeles säker på att han även kommer att sova gott i vagnen, även stillastående...
Hur gammal är barnet?
För är han några månader så inför du även dagsramsa när han ska sova i stillastående vagn. Långluren brukar vara bäst att ha inomhus, just eftersom vagnen lätt blir lite trång, det känns ju då speciellt när man sover länge.
Bestäm bara vilka lurar du ska ha vart, och håll dig till det..när sedan alla lurar sitter som ett smäck så kan man även byta sovplatser! Lycka till!
Hur gammal är barnet?
För är han några månader så inför du även dagsramsa när han ska sova i stillastående vagn. Långluren brukar vara bäst att ha inomhus, just eftersom vagnen lätt blir lite trång, det känns ju då speciellt när man sover länge.
Bestäm bara vilka lurar du ska ha vart, och håll dig till det..när sedan alla lurar sitter som ett smäck så kan man även byta sovplatser! Lycka till!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12