I tisdags var det
v.34 + 0. Dvs så långt gånget så att en eventuell förlossning inte längre stoppas.
Tänk, hade aldrig vågat hoppas på att få vara gravid såhär länge men de senaste veckorna har jag och maken faktiskt trott det.
Det känns så helt annorlunda denna gång. Sparkarna är rofyllda och liksom
nöjda. Min egen teori om att Leia inte trivdes i magen känns mer och mer sann.

Busbebisen har lagt sig ganska ordentligt tillrätta i säte nu. Lite ironiskt ändå eftersom jag i början var så orolig för om jag skulle få enitt eller ej.
Glädjen över den långt gångna graviditeten grusas lite av den påfrestande halsbränna som håller mig vaken nattetid. Äter Gaviscon och Novalucid som andra äter mat...
Läser dessutom i tidningarna om nedskärningarna inom Västra Götalands förlossningsvård. Förstföderskor skall tydligen skickas till Värnamo medans omföderskor nådigt får stanna i regionen. Har själv fått tid på Östra 24/7 men då jag ringde sa de att jag kanske måste vara på Mölndal istället.

Situationen låter onekligen jobbig inta bara för blivande mammorna och deras bebisar utan även för den hårt pressade personal som arbetar på sjukhusen.

Maken och jag skojade igår kväll om vad nästa steg blir... Inför planerade snitt får man ett litet infoblad hem "Snitta dig själv". Till kittet hör även sån där snygg mössa, mönster till att sy operationskläder, recept på Panodil och en decinfektionssvamp att tvätta sig med innan
Ja, ja, det ordnar sig nog på nåt vis.
Nancy