Vaknar på tok för tidigt!!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
jenny_ebba

Vaknar på tok för tidigt!!!

Inlägg av jenny_ebba »

Hej!
Min snart 3-åriga son har börjat vakna alldeles för tidigt på morgonen. Hans morgon börjar klockan 08.30 och det har nästan aldrig varit några problem. Ibland har han kunnat vakna runt 8 men legat kvar i sängen lugn och tyst. Men de sista veckorna har han börjat vakna vid halv sju, sju! Alldeles för tidigt för den lilla stackarn. Han är inte ledsen och gråter utan ligger där och pratar för sig själv och sjunger ibland. Efter en timma blir han smått irriterad och börjar skrika för att få dricka vatten eller gå upp och kissa. Vad ska jag göra!??!?!?!??
Han sover fortfarande i sin älskade spjälsäng. Han sover middag ca 1-1,5 timma om dagen. Kan detta vara problemet? Ska jag dra ner på hans middagslur så att han sover längre på morgonen?
Till saken hör att jag har en snart 5-månaders bebis hemma som precis är kurad. Uppföljningsveckan är precis klart och det mesta fungerar jätte bra. Det är bara det att nu har storebror börjat väcka henne så hon vaknar också oftast en timma för tidigt och det är svårt att söva om henne när han ligger på sitt rum och pratar ... och det är kanske svårt för honom att somna om när jag ramsar till henne ..... :?
Vad ska jag ta mig till ? Vill inte vakna varje morgon och vara sur och irriterad på min 3-åring eftersom han har "förstört" lillasysterns morgon. Hur ska jag hjälpa dem båda?
stolt mor till Viggo :heart: , f?dd 040911 - Kurad 050221
Nu 2-barnsmor till lilla Ebba, kuren påbörjad 8/6-07
Lua

Inlägg av Lua »

Dra ner på dagluren till 45 minuter så tror jag att de tidiga morgnarna försvinner - det är mitt heta tips!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "