Håller nu precis på att kura mitt andra barn, min lilla dotter på 4,5 månad. Eftersom jag körde SHN-kuren på min 3-åring vet jag att detta fungerar.
Har även läst SHN-boken flera gånger för att fräscha upp minnet.
En sak blir jag däremot fundersam över.
Eftersom jag vill att Ebba ska sova alla sina dagslurer i vagnen (så att man kan röra sig ute nu när det är sommar) har jag kört stenhårt på detta, på mage i vagnen. Det som gör mig fundersam är: ska jag ramsa eller inte? I SHN-boken står det nämligen att i vagnen på dagtid ute behövs det ingen ramsa. Men på ett annat ställe står det "gå sedan därifrån med ramsan". Vilket är bäst? Känns lite dumt att ramsa när man är på stan eller vid sjön
Nätterna går hittills bra, i natt vaknade hon bara en gång. Men dagslurerna krånglar. Därför vet jag inte vad jag ska göra. Det tar ofta 10-15 minuter för att få henne att somna och sedan vaknar hon efter exakt 30 minuter. Ibland lyckas hon sova sina 45 minuter på fm men middagsluren som ska vara 2 timmar har hittills bara krånglat. Hon vaknar efter 30 minuter, tar ca 15-20 minuter att söva om henne, sover i 30 minuter till osv...
Vad ska jag göra? Hittills har jag inte ramsat utan bara tillämpat solfjädern och kraftfull vagning. Kanske ska jag böra med dagsramsa också .... ?
Tacksam för svar!