Tips på schema för trött son

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Tips på schema för trött son

Inlägg av Gäst »

Hej!

Min son är nu 4 månader och ska snart börja kura honom. Min fråga är; vad har ni för tips till schema? Han är nämligen både kvällstrött och morgon trött. :shock: Jag är van med min dotter som alltid varit morgonpigg och vaknar mellan 6-6.30...
Sonen somnar på kvällen ca 18.30 och sover till 8-8.30 på morgonen vilket är en lååååång natt. :sleep: Tyvärr ammar han på natten och det är det jag måste kura bort :-s

Om någon har något bra förslag vore jag jättetacksam!

En annan fråga, har börjat med smakportioner till lunch, när kan jag börja ge gröt på kvällen, ålder??

Tack!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej!

Har du läst här? Här är schemaförslag för just 4-månaders. Du kan ju utgå frn det och modellera så att det passar er!
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... aders-barn

Vid 4 månader kan du börja ge gröt på kvällen om du vill. De första dagarna kan du ju ge det på fm så att inte nattsömnen blir störd om man får lite magont. Antingen kan du ge köpegröten, eller så kan du göra havregrynsgröt. Mixa då havregrynen fint, koka med lite mer vatten än för vuxna och blanda med bröstmjölk/ersättning till lagom temperatur. Ungefär så... (gud, vad längesen det känns, har glömt hur jag gjorde :roll: :lol: ).

/Jenny
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Hej, Vårt 4 mån schema såg ut så här. :lol:

19-07 natt
8.45 sova 45min
11.30 sova 2tim
15.30 sova 45 min

Se till att hitta ett schema som verkligen passar just er och är genomtänkt. Ni skall ju helst inte ändra eller peta i det förrän tidigast efter uppföljningsveckan.

:lol: Lycka till! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"