Hejsan,
Jag heter Malin Göransson och har en son - Filip - som blir 3 månader den 15 juni. Jag har tänkt att köra igång med shn-kuren under semestern som kommer att pågå i fem veckor. Jag känner mig lite osäker på alla steg men är väldigt inspirerad och vill väldigt gärna få det rätt från början. Jag har läst Annas bok ett varv och kommer att läsa den igen, min man ska läsa boken och vi ska se dvd:n tillsammans.
Som det är nu sover Filip i vår säng på nätterna då jag ammar honom två ggr per natt, samt att han sover sina sovpass i vagnen ute på dagarna. Han sover hyfsat som det är nu men kommer inte upp i det "rätta" antalet timmar per dygn som han behöver, och även vi behöver.
Min tanke är att jag redan nu gör upp ett schema för Filips mat och sovtider så att dessa är inkörda när vi sätter igång. Samt att jag tänkte börja ha honom sovandes i vagn och vagna honom på nätterna och fortfarande två av sovpassen på dagen. Tänkte ha det första sovpasset på dagen inne i hans lilla säng och då buffa honom liggandes på sidan som är hans favorit sovställning.
Är detta en bra idé eller är det att halvstarta, ska vi vänta tills vi ska sätta igång? Kan han klara sig utan mat på natten redan nu, och i såfall kan jag sluta ge honom mat på natten rakt av?
Filip är en stor pojke. Han vägde 5030g och var 56cm lång när han föddes och har fortsatt att öka i vikt och längd, han väger nu 7400g och är 63cm. I boken står det att man "ska" ge mat inom en timme x 2 alternativt 3, men han vill inte ha fler än en gång.
Usch jag känner mig förvirrad och har tusen frågor som surrar i huvudet - skulle behöva tips och råd så här i planeringsfasen? Jag är evigt tacksam för hjälp och stöd.
Med varma hälsningar,
Malin, Erik och Filip
Tips och hjälp inför shn-kurstart
-
Filips mamma