Koka flaskor och nappar

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Nieida

Koka flaskor och nappar

Inlägg av Nieida »

Vår son blir 4 månader om ett par dagar och har fått ersättning sedan 1 månads ålder, och snart är det dags att gå från Babysemp till Babyplus.
Min fråga är: Hur länge måste man koka flaskorna och napparna? (Jag menar då inte hur länge varje gång utan typ till vilken ålder)
Mamma till :heart: Aila :heart: 0409 (kurad 040703) och :heart: Jon :heart: 0702.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Man brukar säga att man ska vara extra petnoga med hygienen fram tills de är sex månader åtminstånde.
Nieida

Inlägg av Nieida »

Tack, tack.
Mamma till :heart: Aila :heart: 0409 (kurad 040703) och :heart: Jon :heart: 0702.
Lua

Inlägg av Lua »

Jag har i princip slutat koka grejorna vid 4 månader och vid 5 månader har jag slutat koka vattnet. Men säg det inte till någon... :wink: :

Kram Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lua skrev:Jag har i princip slutat koka grejorna vid 4 månader och vid 5 månader har jag slutat koka vattnet. Men säg det inte till någon... :wink: :

Kram Lua. :heart:
Lua, det gjorde jag med. Fast tvärtom - vi slutade koka grejorna vid 5 månader och vattnet vid 4månader 8) :lol:

Om det är värmebölja i sommar (hoppas!) skulle jag dock vara något noggrannare med flask- och nappkokning :!:
Lua

Inlägg av Lua »

:lol: :thumbsup:
Nieida

Inlägg av Nieida »

Tack för tipsen! Tror jag skall fortsätta koka flaskorna och vattnet över sommaren, känns säkrast med tanke på värmen och på vilka bacilusker som kan tänkas vara seglivade... :wink:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"