Larmet går...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Månen!
Det låter intressant... Ska kolla om det kan vara något sånt.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Men du! Ärligt talat. Det är dags att sluta upp med detta nu. Om andra saker stör är det tillverkarens problem, inte ditt! :x

Se nu till och få ett larm som funkar av det ni köpte från så ni kan utesluta att sonen inte är sjuk. Hans hälsa måste ju ändå komma FÖRST. När ni vet att han är ok, då kan ni grotta ner er i detta larm tycker jag.

Nåja, inte riktigt så häftigt kanske jag måste ta i, men jag menar ändå lite allvar. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Månen

Inlägg av Månen »

Mitt syfte var bara att dela med mig av de erfarenheter vi haft av vårt larm. I dagens samhälle med radio- och microvågor i luften så kan det minst väntade hända. Vi har fått in störningar i vår separata baby-watcher oxå, det har säkert hänt många av oss.

Tors mamma: Det är ingen som påstått att man ska grotta ner sig i larmens funktion utan naturligtvis går barnens välmående först. Om en radio/microvåg går in och stör larmet så hjälper det inte att byta larm, samma sak lär upprepa sig (iaf om man kör med samma märke). Visst skulle det då kännas bra att få reda på att det kan bero på tekniken, och inte på barnet? Förstår inte vad det är du går igång på.

Lycka till
Månen
son 990602 kurad vid 6 månaders ålder sover sedan dess som en stock på nätterna
dotter 060922 kurad vid 4 månaders ålder
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Åhh... MÅnen, jag gick inte igång på ditt inlägg. Jag håller fullkomligt med dig att massa saker får störningar av olika saker. Har också haft det på min babywatch. DET går jag lite igång på och inte ditt inlägg.

Men i första hand så är jag faktiskt ärligt talat orolig för sonen inte alla inlägg. :oops: 8-[

Om jag hade ett brandlarm hemma som tjöt i tid och otid, även om natten. Så hade jag antingen sett till att sätta upp ett nytt eller reklamera det jag har så jag i första hand var säker på säkerheten och sen efter det skulle jag se om problemet kvarstår. Så med mitt inlägg (som inte var riktat PERSONLIGT) menar jag endast att det har fellarmat så länge nu att det är dags att sluta felsöka och faktiskt se till att ha ett larm som FUNGERAR, det är säkerhet vi talar om här. BARNS säkerhet!

Så jag hoppas att inte något här har missförstått mig, minst av alla du Månen. Det är inget FEL i ditt inlägg! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Liten06,

Jag vill sammanfatta HUR jag har läst denna tråden, men jag kan ju självklart ha fel, så du får gärna rätta mig.
Nåväl, vi skaffade en till och larmandet slutade. Tills han var 5-6 månader och då började det pipa ordentligt dvs inte bara det första korta utan det stor larmet gick också och vi fick knuffa till honom för att han skulle komma igång igen (måste tillägga att han låg på RYGG de gångerna ).
För någon månad sen hände det igen, kanske tre kvällar i rad, dock bara första lilla pipet.
Och nu ikväll piper det igen, han ligger i och för sig på sidan i fotänden, men jag har kollat och larmet har täckning överallt.
Är det här normalt eller borde vi kolla upp det Känns jobbigt att gå och lägga sig ikväll, vill vakta lilla grisen
Nja, en gång har vi fått knuffa på honom för att han skulle kvickna till. Annars har han vaknat av sig själv, men aldrig vaknat ordentligt, bara gruffat lite och sovit vidare
Dock har det första korta pipet kommit flera gånger, ofta tätt, som att han har några dagar när han sover extra djupt.
Tack för länkarna, funderar på att i alla fall ringa och kolla med nån inom vården vad dom säger.
En gång till hände det inatt....
Nej, tror definitivt inte att det är fellarmningar, så många ggr som vi har kollat att det verkligen täcker HELA sängen och det blinkar ju bara man lägger fingret mot madrassen - även i hörnen.
Och har dom andningsuppehåll så brukar dom vara trötta och dåliga på att äta dagen efter och det stämmer inte på den här pojken i alla fall.
Jahapp! Han har ätit... ingenting idag... Är det jag som tänker att "tänk om han inte äter och det är något fel på honom" vilket han känner och alltså inte äter? Mina negativa förväntningar som smittar av sig? Trött och gnällig är han definitivt.
Måste fixa attityden inför middagen! Nu oroar jag mig för hur natten ska gå i och med att han inte ätit annat än lite välling.
Larmet gick inatt igen, trots att vi tagit bort frottén ... Felsökningen fortsätter...
Detta som står ovan är vad jag har i mitt huvud när jag går och lägger mig om kvällen :cry: Om jag nu har det så vill jag inte ens spekulera i vad du känner innombords. :cry: :oops:

Allt jag vet är att om något händer och jag har tänkt tanken men inte sagt den så skulle jag må ännu sämre. Jag vill självklart (som ALLA här) dig och ditt barns bästa. Jag utgår från mig och mina känslor, hoppas att ni snart är tillbaka i ordningen. :heart:
Tor 2006

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ojojoj, jag hade helt glömt bort den här tråden!
Nu när jag hittade den så tänkte jag passa på att berätta att det var inget fel alls på honom utan på - larmet.
Jag tyckte det var jättesmidigt att hyra larm och de har varit jättetrevliga och snabba på att åtgärda saker och ting. MEN, det har blivit många delar som skickats fram och tillbaka och glapp i kontakter etc, så skulle det bli fler barn skulle jag köpa ett eget, ett som var nytt och fungerade längre än ett par månader...

Hoppas att du inte har oroat dig ända tills nu TorsMamma, ber om ursäkt för dålig uppdatering och tack för omtanken om sonen :)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hoppas att du inte har oroat dig ända tills nu TorsMamma, ber om ursäkt för dålig uppdatering och tack för omtanken om sonen
:lol: Jo jag oroar mig fortfarande. :roll: :lol:

Nej, skämt och sido. Jag tänkte på er ganska länge faktiskt men sen sorterades ni in under "inga nyheter är goda nyheter". :wink:

Tack för rapporten, jag kommer att använda denna tråden till fler som skriver om att deras larm, "fellarmar". :)
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"