Lilla Liten är på väg!
Lilla Liten är på väg!
Lilla Liten är på väg. Är det sant? Efter tre positiva graviditetstest borde vi vara övertygade. Jag var det efter andra. Men Pappan ville nog att vi skulle ta ett till. Det räckte inte med att jag låg i soffan o mådde illa av allt, allt som han föreslog att vi skulle göra till middag numer. Nu vet vi att jag är gravid. Och att Lilla Liten är på väg.
Fast, det är lite overkligt på nåt sätt. Jag hinner liksom inte med att tänka på det lika mycket som när Lilla Stor låg i magen. Då tänkte jag på det varje dag. Varje dag som han låg där inne o skvalpade omkring i moderlivet, Lilla Stor, som nu är 22 månader, skänkte jag honom en tanke. Nu är jag gravid med Lilla Liten, o jag ska försöka varje kväll att tänka på denna nya lilla människa som är på väg till oss.
Härligt är det iallafall när jag tänker på det som händer inom mig. Jag längtar efter att få vara riktigt gravid, så det syns. Det var så härligt sist o jag hoppas det blir lika denna gång. Jag mådde så bra. Ja efter att illamåendet tog slut. Och så förlossningen...det var så himla kul att föda barn. "Men du hade jävligt ont", brukar min sambo påminna mig om ibland, "jag trodde du skulle dö." Fast det kommer jag inte ihåg. Jag vet att jag tänkte, blir det inte värre än så här.
Så Lilla Litens resa har precis börjat. Just nu är det vi, Mamma o Pappa o Lilla Stor, som ska förbereda oss inför Lilla Litens ankomst. Tur man har ett antal månader framför sig. Både att njuta av o att förebereda sig.
Tack för att du läste!!!
/mvh / Lilla Stors Mamma
Fast, det är lite overkligt på nåt sätt. Jag hinner liksom inte med att tänka på det lika mycket som när Lilla Stor låg i magen. Då tänkte jag på det varje dag. Varje dag som han låg där inne o skvalpade omkring i moderlivet, Lilla Stor, som nu är 22 månader, skänkte jag honom en tanke. Nu är jag gravid med Lilla Liten, o jag ska försöka varje kväll att tänka på denna nya lilla människa som är på väg till oss.
Härligt är det iallafall när jag tänker på det som händer inom mig. Jag längtar efter att få vara riktigt gravid, så det syns. Det var så härligt sist o jag hoppas det blir lika denna gång. Jag mådde så bra. Ja efter att illamåendet tog slut. Och så förlossningen...det var så himla kul att föda barn. "Men du hade jävligt ont", brukar min sambo påminna mig om ibland, "jag trodde du skulle dö." Fast det kommer jag inte ihåg. Jag vet att jag tänkte, blir det inte värre än så här.
Så Lilla Litens resa har precis börjat. Just nu är det vi, Mamma o Pappa o Lilla Stor, som ska förbereda oss inför Lilla Litens ankomst. Tur man har ett antal månader framför sig. Både att njuta av o att förebereda sig.
Tack för att du läste!!!
/mvh / Lilla Stors Mamma
Storebror (050812) som sovit gott de flesta nätter sedan SHNkur oktober 06, Lillebror (080102), spm numer oftast sover som en stock.
Vad fint beskivet
Du slår verkligen an på bebbe-längtan-tråden
Lilla liten ska skatta sig lycklig som får komma så efterlängtad och välkommen in i er familj
Och njut nu, nio månader rusar fortare än man kan ana...
Kram Mia
Du slår verkligen an på bebbe-längtan-tråden
Lilla liten ska skatta sig lycklig som får komma så efterlängtad och välkommen in i er familj
Och njut nu, nio månader rusar fortare än man kan ana...
Kram Mia
Ja, längtar, det gör jag, absolut!
Illamåendet. Det finns där hela tiden. Och vad ska jag äta? För nedanför illamåendet är det som att jag är hur hungrig som helst. Det blir att jag äter sånt jag vet att jag tycker om i vanliga fall. Lite, men ofta.
Jag blir bjuden på smörgåstårta ikväll. Hm, hur gör jag då med allt smarrigt som finns på den. Typ leverpastej. Det är en sån där fabriksbakad vakumförpackad leverpastej. Ja, svårt fall. Det är ju så gott. Men...vågar jag!? Är det nån på tråden som kan ge mig lite tankar kring detta??
Nej, nu ska jag ut i solen. Klappa mig på magen och tänka på Lilla Liten. Igår somnade jag som en stock o Lilla Liten blev utan kvällstanken. Nu skäms jag när jag skriver detta. Egentligen vill jag sudda ut det...men...näe.
Kram på er!
//Lilla Stors Mamma
Illamåendet. Det finns där hela tiden. Och vad ska jag äta? För nedanför illamåendet är det som att jag är hur hungrig som helst. Det blir att jag äter sånt jag vet att jag tycker om i vanliga fall. Lite, men ofta.
Jag blir bjuden på smörgåstårta ikväll. Hm, hur gör jag då med allt smarrigt som finns på den. Typ leverpastej. Det är en sån där fabriksbakad vakumförpackad leverpastej. Ja, svårt fall. Det är ju så gott. Men...vågar jag!? Är det nån på tråden som kan ge mig lite tankar kring detta??
Nej, nu ska jag ut i solen. Klappa mig på magen och tänka på Lilla Liten. Igår somnade jag som en stock o Lilla Liten blev utan kvällstanken. Nu skäms jag när jag skriver detta. Egentligen vill jag sudda ut det...men...näe.
Kram på er!
//Lilla Stors Mamma
Storebror (050812) som sovit gott de flesta nätter sedan SHNkur oktober 06, Lillebror (080102), spm numer oftast sover som en stock.
Jag tycker inte du behöver ha dåligt samvete över utebliven tanketid, det finns naturliga orsaker till det. Annat som pockar på uppmärksamhet och att du nu har erfarenheter med dig i bagaget. Det kan också vara ganska skönt ibland att det rullar på. Tycker i alla fall jag. Jag har inte älskat dem mindre när de kommit ut i alla fall.
Och vad gäller leverpastejen vet jag inte om det är nåt att hetsa upp sig över. Ät det du klarar av så här i början. Många av rekommendationerna bygger på försiktighets-försiktighetsprincipen. Tex de bakterier som kan finnas i vaccumförpackat har hittats någon enstaka gång på massor av år och det finns inget fall i nutid där någon gravid råkat illa ut, berättade min barnmorska lite i smyg när jag oroade mig för en vaccumförpackad makrill under min första graviditet. Då tror jag det är bättre att vara försiktig med mediciner och mat med konstgjorda tillsatser.
Kram Jannika
väntan i värmen
"Embryot är nu cirka 3 cm och fötterna är ca 2 mm stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland."
Visst låter det fantastiskt.
Jag är bara i vecka nio o redan kan Lilla Liten hicka. Och fötterna på Lilla Liten har formats. De fötter som ska ta med Lilla Liten ut på äventyr en den stora Världen.
Själv mår jag fortfarande illa, då o då. Inte lika mycket som i början...men tillräckligt för att tycka lite synd om mig. Min sambo gör det iallafall. Skönt. Fast i går morse var det hans tur att ha sovmorgon, så jag gick upp med en pigg o glad blivande storebror. En storebror som sover o sover så gott på nätterna. Härligt. Nästa bebis, alltså Lilla Liten, ska tidigt få lära sig att sova gott på nätterna...
Nu ska jag ut i stolen i skuggan o slappa lite innan Lilla Stor vaknar ur sin middagssömn.
///tack för att du läste!//Lilla Stors Mamma
ps. citatet ovan är hämtat från familjeliv.se.ds.
Visst låter det fantastiskt.
Jag är bara i vecka nio o redan kan Lilla Liten hicka. Och fötterna på Lilla Liten har formats. De fötter som ska ta med Lilla Liten ut på äventyr en den stora Världen.
Själv mår jag fortfarande illa, då o då. Inte lika mycket som i början...men tillräckligt för att tycka lite synd om mig. Min sambo gör det iallafall. Skönt. Fast i går morse var det hans tur att ha sovmorgon, så jag gick upp med en pigg o glad blivande storebror. En storebror som sover o sover så gott på nätterna. Härligt. Nästa bebis, alltså Lilla Liten, ska tidigt få lära sig att sova gott på nätterna...
Nu ska jag ut i stolen i skuggan o slappa lite innan Lilla Stor vaknar ur sin middagssömn.
///tack för att du läste!//Lilla Stors Mamma
ps. citatet ovan är hämtat från familjeliv.se.ds.
Jag är sååå hungrig heela tiden...
Kommer att bli så himla tjock. Jobbigt!!!
Och inte är det speciellt gott det jag stoppar i mig heller. Inget smakar. Jag kan vara sugen på t ex äggmacka. Kokt, skivat ägg på en smått smörad smörgås. Är du med? Men när jag väl tagit en tugga, ja då är smaken som bortblåst. Inget av det jag förnam i mitt inre av hur gott det skulle bli att avnjuta en äggsmörgås, fick jag uppleva. Bara en slags massa, ja, en känsla som ägg ger när man tuggat det en stund. Är du med?
Och i morgon får vi, leverfärsbiffar med stekt kokt potatis, på jobbet....HUR ska jag stå ut med steklukten???? Jag spyr bara av tanken alltså...!!!!
Nej nu kan jag inte skriva mer om detta ämne!!!
///Lilla Stors Mamma
Kommer att bli så himla tjock. Jobbigt!!!
Och inte är det speciellt gott det jag stoppar i mig heller. Inget smakar. Jag kan vara sugen på t ex äggmacka. Kokt, skivat ägg på en smått smörad smörgås. Är du med? Men när jag väl tagit en tugga, ja då är smaken som bortblåst. Inget av det jag förnam i mitt inre av hur gott det skulle bli att avnjuta en äggsmörgås, fick jag uppleva. Bara en slags massa, ja, en känsla som ägg ger när man tuggat det en stund. Är du med?
Och i morgon får vi, leverfärsbiffar med stekt kokt potatis, på jobbet....HUR ska jag stå ut med steklukten???? Jag spyr bara av tanken alltså...!!!!
Nej nu kan jag inte skriva mer om detta ämne!!!
///Lilla Stors Mamma
Nu mår jag plötsligt mycket bättre. Det är nästan så jag undrar om jag verkligen är gravid. Visst kan jag bli tokilllamående fortfarande men jag mår inte illa hela tiden längre, tack o lov.
Fast hungern verkar inte ge sig. Ujujuj va hungrig jag är.
En annan sak.
Det verkar råda Babyboom här på forumet, bland "gamla" forumister. Jättekul. Det är flera här hemma i min stad som oxå ska ha barn i sinom tid. Magarna växer både här o där. Det kanske ligger nåt i luften.
KRam till er alla!!!
Fast hungern verkar inte ge sig. Ujujuj va hungrig jag är.
En annan sak.
Det verkar råda Babyboom här på forumet, bland "gamla" forumister. Jättekul. Det är flera här hemma i min stad som oxå ska ha barn i sinom tid. Magarna växer både här o där. Det kanske ligger nåt i luften.
KRam till er alla!!!
Lilla Liten ligger där inne o verkar må bra.
Lilla Stor sover gott i sin säng.
Själv mår jag bättre, men hungern gräver djupa hål i solar plexus varje dag.
Pappan åker runt på sin mc, och stortrivs.
Vår lilla familj mår bättre än på länge.
Härligt att få känna sig glad i sin situation.
Maten smakar bättre nu.
Blommorna på altanen har dock vissnat.
De trivdes bättre i för mycket vatten.
Själv trivs jag bäst just nu i soffan med en påse blandgodis som till största delen består av salta fiskar.
Inte bra, men himmelens gott.
Om ett par veckor drar vi till ett annat land.
Ett land med en helt annan natur.
Med ett språk jag älskar att lyssna till.
Höra hur du gamla berätta om förr.
Mina förhoppningar är att vi ska trivas alla tre.
Och att Lilla Liten tar små extra varv, när han känner det.
Hur saltstänkta vindar, och överväldigande natur.
Får oss att känna att vi hör ihop, alla fyra.
kram från Olava
Lilla Stor sover gott i sin säng.
Själv mår jag bättre, men hungern gräver djupa hål i solar plexus varje dag.
Pappan åker runt på sin mc, och stortrivs.
Vår lilla familj mår bättre än på länge.
Härligt att få känna sig glad i sin situation.
Maten smakar bättre nu.
Blommorna på altanen har dock vissnat.
De trivdes bättre i för mycket vatten.
Själv trivs jag bäst just nu i soffan med en påse blandgodis som till största delen består av salta fiskar.
Inte bra, men himmelens gott.
Om ett par veckor drar vi till ett annat land.
Ett land med en helt annan natur.
Med ett språk jag älskar att lyssna till.
Höra hur du gamla berätta om förr.
Mina förhoppningar är att vi ska trivas alla tre.
Och att Lilla Liten tar små extra varv, när han känner det.
Hur saltstänkta vindar, och överväldigande natur.
Får oss att känna att vi hör ihop, alla fyra.
kram från Olava