Men så är jag en ganska rastlös typ, jag vill att mina barn ska vara hemma länge och med barn tätt och mig deltidarbetande mellan barnen kan lillkillen vara hemma tills han blir 3-3½ och syster tills hon är 2 i vartfall."Problemet" : JAG vill inte vara hemma 2 år till!!! Visserligen har jag världens underbaraste barn men jag behöver någon slags stimulans. Jag behöver vara viktig, och det vet jag ju hur dumt det låter när man är hemma och tar hand om det viktigaste som finns. Men så ser inte samhället på den saken. När jag gick slutade jobba och fick mitt förtsa barn kände jag mig helt avskuren från omvärlden. Jag fanns inte. Nu är det inte så att jag måste ut i arbetslivet för att göra karriär så vi kan leva lyxliv, jag har valt fel yrke, rik blir jag aldrig. Jag tycker detär roligt att arbeta, ska försöka plugga till hösten så jag har något "viktigt" att tänka på.
Nu funderar jag mest på hur vi ska göra med föräldraledigheten, orkar jag pussla och klura för att barnen ska få vara hemma så länge som möjligt. Vad är bäst, att jag jobbar min deltid så pappan kan vara hemma på deltid? Ja och nej, på så sätt kan barnen vara hemma länge men då hamnar jag i den där ödesdiggra kvinnofällan och jag kommer inte att släppa taget utan måste förvissa mig om att barnen fått lunch och vad de fick. Jag kommer styra upp tvättande och städande precis som innan. Nej det vore kanske bättre att släppa anvaret helt. Låta pappa vara hemma ordenligt så jag slipper höra på fredagen "nu är det inte så mycket tvätt i allafall vi som tvättade så mycket förra helgen........."#
Jobbade jag deltid skulle jag vara ledig endel också, då kunde vi umgås med barnen tillsammans, med dem vart för sig och kanske för ovanlighetens skull göra något själv en dag. Det skulle nog vara bra för mig och pappan, sovmorgon varannan dag och tid att bry oss om varandra lite. Någon sådan tid finns inte riktigt nu. Men det skulle vara förödande för ekonomin. Jag ska räkna på det.....
Ja såhär snurrar tankarna omkring just nu. Men nu väntar en mycket liten näsa på att bli rengjord från snor och en liten rumpa vill bli torr och ren. Hur tänker ni? Ni kanske har lite bra ideér och nya infallsvinklar? Pekpinnar vill jag inte ha. Hej så länge