Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Alla :D
Här händer det saker, ingen skrivkramp i denna tråden, inte :wink:
Vädret vänder ikväll här, som det verkar,och ÄNTLIGEN ska vi få lite värme!!!

Idag har jag varit och handlat gurk-tomat och paprikaplant, och grejsat i mitt lilla växthus, det är SÅ rogivande :!: Och nu är det bara en vecka kvar för storbarnen i skolan också, så snart har vi soooommar looov :D

Igår hade Oline (4-åringen) hela sin föskola här, på fårklappning, hönsmatning, kaninjagning och korvgrillning :!: Roligt men lite utmattande också :wink:

KING MARY, jag har haft lite tjorv med Frida och gråt vid läggningen, och jag gjode så att jag faktiskt dröjde mig kvar hos henne några kvällar, lade henne tillrätta på magen i sängen och hon tokskrek. Då kittlade jag henne på sidorna, "pruttade" henne i nacken, viskade busord i örat på henne, och jag gav mig inte tills hon log och njöt! Då solfjädrade jag henne en ganska lång stund, och ramsade under tiden, tills hon blev riktigt avslappnad och började klippa med ögonen - DÅ gick jag ut med ramsan och fortsatte ramsa utanför dörren.
Två kvällar med den här "gos och skratt kuren" så hade vi brutit det här tokskriket vid läggningen! Vet att det inte är enligt "regelboken" men ibland måste man bryta ett trist beteende :!:

Nu hoppas jag att sommaren kommer till ALLA här i landet, så att vi får slänga av oss paltorna och lägga smågrynen på stora härliga filtar ute :D

Kram på er allihopa :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
KING MARY

Inlägg av KING MARY »

Tack för tipsen. Jag tror att jag skall testa myset och kittlet då vi lägger Theo framöver. Det blir nog mest F som får försöka. Han och Theo skall åka bort en VECKA :!: . Som jag kommer att sakna dem. Kommer att kännas jättekonstigt att inte ha dem här hemma hos mig. De skall hem till mina svärföräldrar och vila upp sig efter en stressig vår för min mans del. Jag tror att framförallt F kommer att må bra av att komma hemifrån och så får jag hoppas att Theo inte börjar gå under tiden :wink: . Innan Theo kom var F ganska ofta borta i jobbet men i och med Theo har vi kommit överrens om att första året så skall både jag och F undvika att resa bort i jobbet. F skall i och för sig till Valecia i aug men då hänger jag och Theo med. Fs jobb betalar hotell och hyrbil så det blir bara min flygbiljett som belastar oss. Är dock lite orolig för värmen. Jag är dock imponerad över att ni som är hemma mycket själva fixar det. Nu skall jag gå in och je Theo nattslurken.
MARIA, MAMMA TILL THEODOR FÖDD PÅ SIN MAMMAS FÖDELSEDAG 27/1 2007.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

God förmiddag :D

Sitter och gäspar stoort idag. Var på personalfest igår, mkt trevligt, men det blev sent och jag hade svårt att somna. Ikväll är det fest igen, känner mest för att gå och lägga mig tidigt :oops: :roll: men vill samtidigt träffa vänner som jag inte sett på länge.

Susanne*: oj då, kommer han vara borta hela tiden, eller hemma på helgerna :? Hur långt pendlar han :?: Fick veta i veckan att min sambo kommer behöva resa en hel del i höst ( i snitt 3 dagar/veckan under två månader) men först är det "sommarlov" Han kommer vara hemma i 7 veckor from midsommar. Ska bli jättehärligt.

Sitter och tittar på Malte just nu som snurrar runt, runt som en klocka på golvet. Han ställer sig upp i krypställning emellanåt också. Känns konstigt att min lilla bebbe ska ta sig framåt snart :shock: :heart:

Mia: ja nu är sommaren här :D :D :D Vi hade 18 grader igår och det ska väl bli jättefint väder i helgen också :D :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
fjällström
Kontakt:

sjuk igen

Inlägg av fjällström »

Hej alla!
Härligt med fest, LindaVega :D Det är nyttigt att gå på fest ibland, tror jag :-k Att få "bryta mönstret". Ni vet vad jag menar, byta blöjor, mata, söva, kasta i sig lite mat innan man kastar i säng den ena innan den andra vaknat och är hungrig osv..

Miar!
Så skoj för alla barnen att komma ut till er å kika på djuren :)

Susanne!
Vad jag blev glad när jag läste att det finns fler barn som inte gillar att åka bil. Elin skriker inte när hon ser bilbarnstolen ( men det är nog bara en tidsfråga innan hon gör det :? ) men i samma sekund som jag sätter henne i stolen :roll: Man läser och hör andra föräldrar prata så varmt om små barn och åka bil.. Ungarna somnar direkt bilen startar, somnar fast det inte ens är sovadags.. Och är dom vakna, så njuter dom till fullo.. Inte mina ungar inte :evil: :!: 2-åringen går att muta numera. "Vi ska ju åka till farmor och äta en kaka" Då sitter hon tyst och snäll :wink: Men lilla Elin vrålar HELA färden :shock:

Har idag varit till doktorn (igen) med Elin och små öronen... Antibiotikan har inte tagit öroninfl. så nu är vi inne på tredje kuren :cry: Fick åka upp på lasarettet och ta en massa prover också för att utesluta bristande immunförsvar mm. Stackars lilla ungen min :( Hon sover dock ALLTID bra på natten. Men på dagarna är hon ledsen och har svårt att komma till ro när det ska sovas. Vi hade precis börjat få schemat att funka innan allt detta började. Nu är det stört omöjligt att hålla schemat! Hon är så trött och orkar bara vara vaken en timma i stöten :?

Ha en bra kväll alla!
Nu ska jag och maken dricka vin och äta varma mackor ute på verandan :heart: Lilla Sara sover hos farmor och farfar, så vi har bara en liten Elin att ta hand om. Ska väcka henne nu och hålla vaken en stund innan natten. Må gott :!:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla trådvänner :D
Lite fart på tråden nu, det vackra vädret tar ut sin rätt :D
Grillning såklart, rabarberpaj till efterrätt och nu på kvällningen ett glas rött - då måste man hit och kolla lite :wink:

Igår var jag in och vaccinerade Frida-bullen: 8950 g :shock: Min lilla sumo :heart: Och bara för att göra sig själv lite märkvärdig, så visade hon bvc-tanten och doktorn att hon minsann kan krypa, och inte grät hon en tår när hon fick sprutan! "Det är för att hon har så mulliga lår" sa sköterskan :lol:
Idag har hon fått feber, jag vet inte om det är av sprutan eller om det kommit ändå, men nåt större fel på henne är det inte, tack och lov!

Blir nog vaknatt inatt, åtminstone fram till 01, och det är inte pga av lillan, utan det är tonåringarna som är på disco! Jag säger bara lite försiktigt: små barn - små bekymmer, stora barn...
Å jag som redan gäspar :sleep: Tror jag ska muta min käre sambo 8)

Jag hoppas Elin mår bättre, fjällström! Det är ett usch och elände när de är sjuka :(

Ha´t bra alla!
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Godmorgon

Vilket väder vi har :lol: :lol: :lol: Grillade också igår, satt ute på altanen och åt.

Mia: ja du har ju rätt såklart. Min mamma kunde aldrig somna "på riktigt" innan vi var hemma på natten under tonårstiden....ojdå, då vet man vad som väntar :shock: :wink: Vad STOR Frida är :D och vad duktig hon är, krypa.
Malte tar sig runt som en klocka samt bakåt, kommer ihåg att Vega gjorde likadant innan hon helt plötligt en dag började åla som en mask...

Måste dra ned lite på Maltes sömn, så idag blir em-luren 20 minuter istället. Skönt på ett sätt, då blir man lite friare på em. Den luren går ju ta lite varsomhelst.

Dags för morgonbestyr....

Linda
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,säger detsamma!!!!Vilket väder.Helt super :!:
Jag och tomas satt ute på våran(halvklara)altan ända tills klockan nio igårkväll och drack rött.Jag satt bara i linne och när vi gick in var jag aldeles röd på axlarna.Jag har laddat och smörjt mig nu.Det är väll inte riktigt sådär jätte bra att bränna sig det första man gör. :?
Nu är det inte ett moln på himlen och det är redan 18grader :wink:
Jag blir sååå sugen på att bada 8)

Mia:Min mamma satt alltid uppe och stickade när vi var ut.

Kram alla från ulrika :heart:
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
KING MARY

Inlägg av KING MARY »

Hej alla
Theo och min man tog tåget upp till svärföräldrarna igår och jag SAKNAR DEM! :( Har iofs hunnit städa huvuddelen av hemmet men det är ju så TOMT :( . Tur att i alla fall katten är kvar och vill dela säng med mig! Hur jag skall stå ut i en vecka övergår mitt förstånd och jag förstår inte hur jag kunde tycka att detta var en bra idé när min man föreslog den. Kommer att bo på jobbet under veckan. Vaddå, sveriges nationaldag på onsdag, jag kan ju lika gärna jobba. Det är ju ändå ingen hemma :x . Det enda positiva är att jag kan få ihop såpass mycket övertid att jag veckan som kommer kan gå hem tidigt varje dag. Behöver inte ens ta semester när vi skall iväg och dyka. Ja, ja, jag konstaterar att jag blivit BEROENDE av min lilla (hrm, ganska stora) baby och saknaden efter min man är starkare än på länge vilket ju på ett sätt är underbart men samtidigt smärtsamt.
Får väl döva min saknad med att gå skrubba badrummet :? . Hoppas ni andra har det bra i sommarvärmen.
MARIA, MAMMA TILL THEODOR FÖDD PÅ SIN MAMMAS FÖDELSEDAG 27/1 2007.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Godkväll

Ännu en sommardag :D Har varit ute i stort sett hela tiden. Malte fick sitta i antilopen (barnstol från IKEA) för första gången idag :lol: Lite vingligt men med en kudde bakom ryggen gick det bra. Vega har hjälpt pappa att lassa jord på släpvagnen och varit överlycklig över att få vara BARFOTA i gräset. :heart:

ulrikaj: ja bada hade varit underbart. Vi bor nära Storsjön, men det lär ju vara ISKALLT i vattnet än så länge. Förra sommaren kröp Vega rätt ut i vattnet. Jag fick fatt i henne när hon höll på att hamna under vattnet. Så fort jag hade fått upp henne skulle hon i igen :wink: Tror att vi får ta fram den uppblåsbara poolen om vädret fortsätter såhär i veckan.

KING MARY: Visst är det underbart ( fast det känns som öken just då) när man inser hur mycket man kan sakna sina små liv ( ja och även sin bättre hälft såklart) Det kan vara nyttigt att påminna sig ibland. Tänk vad härligt när de kommer tillbaka igen, och TÄNK vad välstädat du kommer ha det hemma :roll: :wink:

Nu ska jag ut en stund i trädgården igen. Jens klipper gräset, men är nog snart klar

Kram
Linda
cissii

Inlägg av cissii »

hej

kvalar jag in här, bebi född 8 dec :roll:
har inte riktigt tid att läsa in mig på dom nätta 58 sidorna innan så jag hoppar in här om det är ok.
kan ju passa på och fråga om det finns någon annan här vars bebis tar "vampyrgreppet", dvs låser fast mammas huvudet med händerna (med oväntad styrka) och typ hugger som en vampyr mot halsen. här händer det flera gånger varje dag, ofta om vi har skrattat mycket, så är det som att hon inte vet vart hon ska göra av sig själv.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Lua

Inlägg av Lua »

Jajemänsan - välkommen cissii :!: Superkul, ju :!:

Jag har också en vampyr här, född den 11/12. Kanske det var fullmåne då :?: 8-[ Isak tar dessutom tag i mina brillor och drar av dem... Det är som du skriver att "kramen" kommer när de är känslosamma på något sätt och inte kan hantera det. 8)

Vilket underbart väder vi har! Isak har legat ute på gräsmattan hela dagen och kollat på myror och gräs. Mycket intressant - kanske en blivande botaniker :?:

I helgen var vi på fotbollscup, Alva spelade. Vi tillbringade 10 timmar kring ett antal fotbollsplaner. Barnen åt och sov i syskonvagnet. (Bild finns på Familjeliv).Det gick strålande. Många var det som förundrades över hur lätt det var att söva dem. De vaknade dock lite för tidigt, det var typ 1000 grader ute, så igår var de lite "bakis" :wink: Idag är vi tillbaka i gammal god form.

Hoppas att alla har det bra! Vill tipsa om Mamma S tråd på Diskussionsforum. Päivis mantra där var precis vad jag hade behövt igår...

Stor solig kram från Lua. :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Jajemänsan - välkommen cissii :!: Superkul, ju :!:

Jag har också en vampyr här, född den 11/12. Kanske det var fullmåne då :?: 8-[ Isak tar dessutom tag i mina brillor och drar av dem... Det är som du skriver att "kramen" kommer när de är känslosamma på något sätt och inte kan hantera det. 8)

Vilket underbart väder vi har! Isak har legat ute på gräsmattan hela dagen och kollat på myror och gräs. Mycket intressant - kanske en blivande botaniker :?:

I helgen var vi på fotbollscup, Alva spelade. Vi tillbringade 10 timmar kring ett antal fotbollsplaner. Barnen åt och sov i syskonvagnet. (Bild finns på Familjeliv).Det gick strålande. Många var det som förundrades över hur lätt det var att söva dem. De vaknade dock lite för tidigt, det var typ 1000 grader ute, så igår var de lite "bakis" :wink: Idag är vi tillbaka i gammal god form.

Hoppas att alla har det bra! Vill tipsa om Mamma S tråd på Diskussionsforum. Päivis mantra där var precis vad jag hade behövt igår...

Stor solig kram från Lua. :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej på er BB vänner :heart:
Är inte helt uppdaterad men har försökt skumma lite i alla fall. Tiden räcker just nu inte riktigt till... :shock:

Japp, just nu är det helger. Normalt är det mest i veckan men maj/juni är gräsliga månader i hans bransch. Vad ska man göra :?: Nu var han borta måndag till söndag, hem sent idag, hemma imorgon och sedan USA onsdag till måndag. Just nu känns det faktiskt som jag håller på att bli tokig. Men jag ska inte gnälla... :?

Tyvärr har jag dragit på mig en jätteförkylning och lille Charlie med. Hans öron är påverkade igen men vår underbara örondoktor kollar honom när det behövs. Vill inte ha penicillin igen. :twisted:

Idag har varit en spännande dag...lilla stor Louise fyller 11 år. Har funderat länge på hur vi ska fira. Har lite dåligt samvete för att vi inte har släkt här så det blir lite kalas på dagen D. Fick en toppenidé förra veckan och tyckte att hon kunde bjuda hem hela klassen efter skolan på korv och tårta. Maken skulle vara hemma hade jag hört så det är ju lugnt. Trodde jag...jag hade missförstått så här stod jag med 20 barn själv... :shock: Typiskt en Susanne grej. Jag ville ju bara vara snäll... :shock:

Det gick i alla fall jättebra fast jag fick kasta mig till doktorn precis innan. Hon var så glad och slänge sig om halsen på mig och tackade mig sååååå mycket. Och de är hur fantastiska som helst mot lilla Astrid. Hon är med hela tiden och alla tar hand om henne. Underbart att se. :heart:

Numera sover Lille C i spjälsäng. Tack alla för stödet. Varför har jag imte gjort det tidigare :?: Känns mycket bättre på alla sätt. Han verkar gilla att röra sig mer men nätterna är fortfarande lite röriga... Han har så svårt att somna om efter han ätit och är ofta orolig minst en gång innan. Sedan är han ljublande pigg ovh vaken från 06.00. Alla mina har varit så morgonpigga...

Men ni - nu har han börjat vakna vid 22-23 tiden, vilket han inte gjort tidigare. Somnar om men jag funderar på att göra som många av er, dvs att ta nattmål 22 tiden och sedan morgon :?: Vad tror ni om att byta så radikalt :?:

Eftersom jag helammar och han inte tar flaska så kommer det nog att dröja till mer mat innan 12 timmars natt :?:

Vad tror ni :?:

Inga vampyrgrepp här inte men typ samma kram.

Kram på er alla - nu ska det firas lite mera... :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej och välkommen cissii :D Även jag känner igen vampyrgreppet, ofta är det när han har sovit och jag tar upp honom, eller när han är trött.

Lua: oj oj oj vilken dag. 10 timmar i denna värme :shock: Vad gulliga de ser ut i vagnen :heart: Finns onekligen fördelar med tätt mellan barnen. Skulle inte kunna lägga Vega i syskonvagnen att sova längre, men förra sommaren sov hon alltid i vagn t ex.

Susanne*: nu är ju Charlie 4 månader och kan väl sova 12 timmar natt :?: Du kan ju fylla på med gröt och puré vid något/några mål så klarar han säkert det. Vi hade påfyllnming 22.00 och det funkade bra. Lite stök i vargtimmen ett tag när vi plockade bort det målet.

Malte verkar ha kommit in i ngn slags "andra amning" :wink: Från att ha trasslat som en tok är det numer INGA problem. Ha ha lagom till att jag vill börja trappa ned. Det där med att vara i fas........ :?

Nu ska jag sätta mig en stund framför dumburken innan det är dags att sova

Kram
Linda
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Glömde - välkommen cissii :D

Lua - vi skrev visst om varandra. Härlig helg. Du är Ok, jag är Ok är faktiskt ett lysande mantra och hela grundteorin är mycket användbar i sin syn på andra och sig själv. Jag vet inte om förklaring framgått på deras tråd men senast igår sade min make "ställ dig inte i den rutan". Så nyttigt att läsa mer om det. Om det inte står så kan jag berätta mer. Konstigt nog så kommer jag inte in på den sidan.

Linda - efter 2.5 månaders ihärdigt försök att få till 8 timmarsnätter så avvaktar jag nog några veckor till med 12 timmar. :wink: Då ska det göras ordentligt men då vill jag ha i honom mer mat. Nu är det typ 3 skedar gröt och det räcker inte för min attityd. Dessutom med öronen så äter han mycket sämre. Tillägg ratar hah helt. Forfarande funkar ju inte 8 timmar alls gnisselfritt och jag kan inte förstå varför...är ju van/har attityd och allt. Kanske dock det kan bli förändring med spjälisen.

Dagarna är han dock en lysande sovare inom de tider han ska ha. :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"