Långa luren vill sig inte!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ottilia

Långa luren vill sig inte!

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Skrev tidigare om att vår uppf.vecka är gjord och att det mesta fungerar bra. Det som inte satt sig ännu är den långa luren mellan 11.30-13.00. Får inte riktigt till det... Tänkte nu prova varianten gå ut och gå i vagnen för att kanske "få in" tiden. Det blir välbehövlig motion för mig om inte annat... :wink:
Vi har aldrig vagnat utan buffat henne i spjälisen. Hittills har hon dessutom haft alla sovpass hemma i sin säng. Men det ska väl inte bli några problem att sova i vagnen. 8)
:?: Nu till min fråga, har det någon betydelse hur hon somnar in i vagnen? Jag menar, måste jag ramsa/vagna/annat? Eller är det bara för henne att somna som hon gjorde förr? (Läs: innan kuren, på rygg efter en stunds prommenad.) Låter som om jag krånglar till det i onödan. :oops:

Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
olivia

Inlägg av olivia »

Har inte läst ditt tidigare inlägg. Men somnar hon själv (vilket hon borde göra nu efter uppföljningen) så skulle jag låta henne somna själv i vagnen på mage. Sedan gå iväg efter att hon somnat. Men jag har själv gjort som så att jag har bara gått iväg (dock ej så lång tuppis, bara 45 minuter) och då funkar det utan problem. Risken är väl bara att man vänjer dem att somna i en rullande vagn...
Sommarbebis -08
JH

Inlägg av JH »

Man ska inte ramsa då man är ute och går och barnet vaknar till.

Dock kan du ju ramsa om du låter henne somna först i en stillastående vagn och sedan går ut (vilket nog är det bästa, även om jag inte heller gjorde så från början :oops: )
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Mindy

Inlägg av Mindy »

Sover hon ute, eller?
Vår son sover en lååång middagslur ute varje dag 13-16.30 men inne går det MAX att få honom att sova 2 timmar.

Bara ett tips! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Fru Majsan

Inlägg av Fru Majsan »

JH, hur ska man då göra om barnet vaknar till i vagnen? Vi har samma problem och har han bestämt sig för att han vill upp då går det inte på något vis att lägga honom på mage i vagnen igen! Han reser sig helt sonika upp - i vagnen!
Mamma till Axel, född i april 2004.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"