Bra krönika i Expressen idag,

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håller verkligen med om allt som står i krönikan :!:
Är ju inte särskilt liberal rent politiskt, ska jag säga, men då det kommer till barnomsorgen så önskar jag att det fanns mer valfrihet :?
Och att man som förälder hade mer att säga till om. Man vill ju sitt barns, eller sina barns bästa.
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Fast 11.000 i månaden kan väl inte stämma? Jag satt som kassör i sonens förra förskola och där fick vi 6.000 per barn och månad i bidrag. Vilket iofs är väldigt mycket pengar det också! Jag förstår faktiskt inte hur det kan gå ihop? En normalinkomsttagares lön ligger på 25.000 i månaden? Då blir det ca 8000 i månaden i skatt vilket då enbart går till att bekosta mitt ena barns dagisplats. Har jag två eller tre barn så går det ju till och med back.

Och systemet med platsgaranti är faktiskt helt sjukt. Jag har ställt mina barn i kommunal kö nu, men vill inte ha en plats förrän hösten 2008 till pojken och hösten därpå för lilltjejen. Lång tid för dem att planera alltså. Ändå är dom skyldiga att erbjuda mig en plats var 3:e månad. Klart man vill ha platsgaranti, men varför är dom skyldiga att erbjuda en plats inom 3 månader man ställt sig i kö? Systemet är helt anpassat efter att alla ska ställa sina barn i kö när dom är sex månader så att dom ska kunna börja när dom är ett år.
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

läste också den här krönikan, vad BRA det är att fler röster höjs!!!

Slutklämmen tyckte jag var extra bra:
Varför måste alla gå på dagis? Varför kan inte bara en peng följa med barnen hur man än väljer att vårda dem? Jag tycker att både jag och mina pojkar förtjänar något bättre än en tjänsteman som betraktar oss alla tre som ett problem som måste hanteras inom utsatt tid.
Eller hur?!?

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"