Hej! Skrev inlägget "Några frågor om kuren innan vi startar". Ikväll körde vi igång och jag hade laddat rejält för en MASSA frågor vid läggdags... tji fick jag! Lade ner Tino kl 19.37 och började buffa (glömde att "introduktionsramsa", fasiken också, men jag var så till mig). Buffade i ca 3 min!!! innan han blev lugn, solfjädrade och ramsade ut x4. Sen vaknar Tino till och från fram till kl 20.13 och snackar lite, gnölar och gråter lite frågande. Det mattas av och jag säger bekräftelseramsan utanför dörren. Han tystnar och nu sover han! Fattar ingenting! Trodde att det skulle bli mer jobb än såhär vid läggningen. Antar att det kommer att bli desto tuffare i natt när han vaknar och förväntar sig käk.
Men det ska jag klara, banne mig! Här kommer inga vargar förbi!
Har en fråga om mitt schema och hoppas att någon vet råd.
Har sedan han var 2 mån försökt få honom att sova 2 timmar runt lunch, men det vill sig icke riktigt. Han brukar vilja sova två 45-min pass (morgon och lunch) och ta sin långlur runt 15-tiden istället. Är det OK att lägga långluren så sent på dagen?
Så här ser hans schema ut:
7.00 vakna!
7.30 frukost
9.00-9.45 sova 45 min
10.00 lunch
11.30-12.15 sova 45 min
13.30 mellanmål
15.00-17.00 sova 2 tim
17.00 middag
17.45-18.15 sova 30-45 min
18.30 bad, skoj, nattslurk
19.30 sova för natten
Oj, nu vaknade han visst igen! Lite ledsen men inte jätte... väntar och ser vad som händer...